A fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a Pécsi Tudományegyetemen
A fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a Pécsi Tudományegyetemen. Egyebek mellett szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera is segíti a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közgazdaságtudományi kara munkatársainak kutatásait – tájékoztatta a PTE az MTI-t.
Mint az a PTE közleményéből kiderül, the CoRe lab néven a kar keretein belül nemrégiben kezdte meg működését egy fogyasztói magatartáskutatással foglalkozó központ. Az innovatív marketingkutatási módszerekre összpontosító központ eszközparkja – írták – lehetővé teszi, hogy például mobil és stabil szemkamerás méréseket is végezzenek, valamint virtuális valóság technológiákat is alkalmazzanak a kutatások során.
Németh Péter, a Fogyasztói Magatartáskutató Központ vezetője az MTI érdeklődésére előbbivel kapcsolatban elmondta, kevés vállalat, illetve akadémiai kutató alkalmazza még az úgynevezett eye tracking technológiát. Kiemelte: a kamera képes az ember szemének mozgását követni; a stabil szemkamerát használva egy monitor előtt ülő alany szemmozgását vizsgálhatják, míg a mobil szemkamera egy szemüvegbe építve követi a látószerv mozgását.
Kifejtette: a technológiát a pedagógia, az orvostudomány, a sporttudomány és a marketing területén alkalmazzák. Mint mondta, a the CoRe lab esetében fogyasztói magatartásokat vizsgálnak a kamerák segítségével. Azt kutathatják, hogy egy adott termékre, termékkategóriára felfigyel-e az alany, vagy mennyire hatékony egy adott termékkihelyezés, üzleten belüli kommunikációs anyag. A stabil szemkamerával pedig egy weboldal felhasználóbarát jellegét, illetve egy internetes vásárlási folyamat gördülékenységét, hatékonyságát tudják mérni.
Németh Péter ismertetése szerint a központ már dolgozott együtt szállodával és kereskedelmi lánc üzletében is végeztek méréseket a mobil szemkamerával.
A központ vezetője fontosnak tartja a vállalatokkal való együttműködéseket, éppen ezért több kurzuson is a hallgatókkal közösen valós vállalati problémákon dolgoznak és a laborban is több olyan projekt fut, amelynek keretében hallgatók vesznek részt kutatóként a vizsgálatokban – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A csokoládépiac nehézségei: drágulás, fenntarthatósági kihívások és új trendek
A csokoládé hosszú ideje az egyik legkedveltebb édesség, azonban a…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >Hiányzik valami?
A NÉGYOSZ Konferencia a fenntarthatóbb hazai élelmezési rendszerek kialakítása címmel…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >