A fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a Pécsi Tudományegyetemen
A fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a Pécsi Tudományegyetemen. Egyebek mellett szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera is segíti a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közgazdaságtudományi kara munkatársainak kutatásait – tájékoztatta a PTE az MTI-t.
Mint az a PTE közleményéből kiderül, the CoRe lab néven a kar keretein belül nemrégiben kezdte meg működését egy fogyasztói magatartáskutatással foglalkozó központ. Az innovatív marketingkutatási módszerekre összpontosító központ eszközparkja – írták – lehetővé teszi, hogy például mobil és stabil szemkamerás méréseket is végezzenek, valamint virtuális valóság technológiákat is alkalmazzanak a kutatások során.
Németh Péter, a Fogyasztói Magatartáskutató Központ vezetője az MTI érdeklődésére előbbivel kapcsolatban elmondta, kevés vállalat, illetve akadémiai kutató alkalmazza még az úgynevezett eye tracking technológiát. Kiemelte: a kamera képes az ember szemének mozgását követni; a stabil szemkamerát használva egy monitor előtt ülő alany szemmozgását vizsgálhatják, míg a mobil szemkamera egy szemüvegbe építve követi a látószerv mozgását.
Kifejtette: a technológiát a pedagógia, az orvostudomány, a sporttudomány és a marketing területén alkalmazzák. Mint mondta, a the CoRe lab esetében fogyasztói magatartásokat vizsgálnak a kamerák segítségével. Azt kutathatják, hogy egy adott termékre, termékkategóriára felfigyel-e az alany, vagy mennyire hatékony egy adott termékkihelyezés, üzleten belüli kommunikációs anyag. A stabil szemkamerával pedig egy weboldal felhasználóbarát jellegét, illetve egy internetes vásárlási folyamat gördülékenységét, hatékonyságát tudják mérni.
Németh Péter ismertetése szerint a központ már dolgozott együtt szállodával és kereskedelmi lánc üzletében is végeztek méréseket a mobil szemkamerával.
A központ vezetője fontosnak tartja a vállalatokkal való együttműködéseket, éppen ezért több kurzuson is a hallgatókkal közösen valós vállalati problémákon dolgoznak és a laborban is több olyan projekt fut, amelynek keretében hallgatók vesznek részt kutatóként a vizsgálatokban – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >Hiányzik valami?
A NÉGYOSZ Konferencia a fenntarthatóbb hazai élelmezési rendszerek kialakítása címmel…
Tovább olvasom >Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >