A Fogyasztói Bizalmi Index fél év alatt 58-ról 61 pontra javult
Magyarországon megint javult a Fogyasztói Bizalmi index idén tavasszal, habár 61 ponttal még nem éri el a válság előtti magasabb mutatókat – állapította meg a Nielsen Globális Fogyasztói Index kutatása 54 országban, március-áprilisban.
Magyarországon a személyes pénzügyi helyzet megítélése legkedvezőbb, az index három alkotórésze közül. Megkérdezett honfitársaink 21 százaléka jónak ítéli meg saját pénzügyeit a következő tizenkét hónapban. Tavaly ilyenkor még csak 13 százalék nyilatkozott így.
Szintén pozitívabb a válaszadók véleménye az országos munkahelyi kilátásokról. Ősszel mindössze 4 százalékuk látta jónak a helyzetet a következő tizenkét hónapban, most tavasszal 9 százalék.
Az index harmadik eleme, hogy az emberek mennyire tartják kedvezőnek a jelen időszakot, számukra szükséges árucikkek megvásárlása szempontjából. Itt a megkérdezettek 19 százaléka vélekedett úgy, hogy jó a helyzet; arányuk 3 százalékponttal kevesebb, mint ősszel.
Globálisan a Fogyasztói Bizalmi Index átlagosan 92 pont, az elmúlt két évben a legmagasabb. Már csak 2-7 ponttal marad el a 2005-2007 közötti évek mutatóitól.
Ősszel a magyarországi indexnél Európában még három országban tárt fel a Nielsen alacsonyabb mérőszámot. Most ötöt előzünk meg: Horvátországot (48 pont), Portugáliát (51), Litvániát (46), Lettországot (53) és Görögországot (57). Az említett országok mutatói globálisan is a legalacsonyabbak.
Régiónkban Romániában 68, Csehországban 74, Lengyelországban 85 pontot mért a Nielsen.
Figyelemre méltó az írek és franciák alacsony, 67, illetve 68 pontos indexe. Korábban, a válság idején a francia mutató 60, az ír pedig 63 pontra is süllyedt.
Az 54 vizsgált ország közül legmagasabb a Fogyasztói Bizalmi Index Indiában (127), Indonéziában (116) és Norvégiában (115). Így a skandináv ország földrészünk listavezetője.
Európában Norvégia után a legmagasabb indexek rangsorában Hollandia (94). Svédország és Dánia (93-93) majd Svájc (92) következik.
Ami a trendeket illeti: A vizsgált 23 európai ország közül hétben lett kisebb a mutató, a tavalyi második félévhez képest: Dánia, Észtország, Görögország, Litvánia, Németország, Olaszország és Portugália.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >