A fogyasztás növekedése még csak ezután jön, élelmiszer-fogyasztás terén kezdenek mutatkozni biztató jelek
A fogyasztói magatartás és a kiskereskedelmi forgalom novemberi csökkenése mögött több tényező is meghúzódik. Az év végi, magasabb forgalmú időszaknak köszönhetően decemberben még érvényesek lehetnek a Black Friday-akciók, ami befolyásolhatta az adatokat. A január-februári számoknak azonban már növekedésre kellene utalniuk, és a szakértők szerint a reálbérek fokozatos növekedése támogathatja a fogyasztás helyreállását.
Az élelmiszer-fogyasztás terén kezdenek mutatkozni biztató jelek, de az általános fogyasztás drasztikus növekedésére még várni kell. A különböző ágazatokban történt változások közül kiemelkednek a bútor- és műszakicikk-áruházak forgalmának emelkedése, valamint a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben tapasztalt bővülés – írja a vg.hu cikke.
Az infláció csökkenése és a hitelkamatok mérséklődése is hozzájárulhat a kiskereskedelmi forgalom élénküléséhez. Ugyanakkor a szakértők óvatosan optimisták, mivel ezek a folyamatok lassan éreztetik hatásukat, és a fogyasztói bizalom helyreállítása hosszabb időt vehet igénybe. A jövőben a reálbérek emelkedése és az üzemanyagárak szabályozásának kikerülése segíthet a kiskereskedelmi szektor fellendülésében, de a tartós növekedéshez a fogyasztói bizalom helyreállítása is szükséges.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >