A fogyasztás növekedése még csak ezután jön, élelmiszer-fogyasztás terén kezdenek mutatkozni biztató jelek
A fogyasztói magatartás és a kiskereskedelmi forgalom novemberi csökkenése mögött több tényező is meghúzódik. Az év végi, magasabb forgalmú időszaknak köszönhetően decemberben még érvényesek lehetnek a Black Friday-akciók, ami befolyásolhatta az adatokat. A január-februári számoknak azonban már növekedésre kellene utalniuk, és a szakértők szerint a reálbérek fokozatos növekedése támogathatja a fogyasztás helyreállását.
Az élelmiszer-fogyasztás terén kezdenek mutatkozni biztató jelek, de az általános fogyasztás drasztikus növekedésére még várni kell. A különböző ágazatokban történt változások közül kiemelkednek a bútor- és műszakicikk-áruházak forgalmának emelkedése, valamint a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben tapasztalt bővülés – írja a vg.hu cikke.
Az infláció csökkenése és a hitelkamatok mérséklődése is hozzájárulhat a kiskereskedelmi forgalom élénküléséhez. Ugyanakkor a szakértők óvatosan optimisták, mivel ezek a folyamatok lassan éreztetik hatásukat, és a fogyasztói bizalom helyreállítása hosszabb időt vehet igénybe. A jövőben a reálbérek emelkedése és az üzemanyagárak szabályozásának kikerülése segíthet a kiskereskedelmi szektor fellendülésében, de a tartós növekedéshez a fogyasztói bizalom helyreállítása is szükséges.
Kapcsolódó cikkeink
Éves szinten gyorsult, de februárhoz képest visszaesett a kiskereskedelmi forgalom – ágazati kitekintő
Várakozásunknak megfelelően gyengébb adatok érkeztek a boltokból: 0,6%-kal csökkent a…
Tovább olvasom >KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,3 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal mérséklődött
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,2…
Tovább olvasom >NGM: februárban több mint 3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom – folyamatos a fogyasztói bizalom erősödése
Az év első két hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >