A finn fogyasztók Európa „legfenntarthatóbb vásárlói”
A Savoo tanulmánya szerint a finn vásárlók a legfenntarthatóbbak Európában – 2010 és 2020 között 20%-kal csökkent a fogyasztásuk lábnyoma.
A tanulmány, amely 30 különböző ország vásárlóit rangsorolta olyan területeken, mint az újrahasznosítás aránya, a fogyasztási lábnyom és az egy főre jutó hulladék mennyisége, megjegyezte, hogy Finnország az ENSZ 193 tagállamának fenntartható fejlődési jelentésében is az első helyen áll, ahol a lehetséges 100 pontból 86,51-et ért el.
„A vásárlók egyre több környezetbarát szokást vesznek fel, kezdve a használt termékek vásárlásától a műanyagcsomagolások lehető legnagyobb mértékű kerüléséig” – mondta a Savoo.
A vizsgálat szerint második helyen Dánia végzett, ahol a dán fogyasztók fogyasztásuk lábnyomát 2010 és 2020 között 14,26%-kal csökkentették.
A harmadik helyen Szlovénia áll, ahol a becslések szerint évente 34 kg háztartási hulladék keletkezik fejenként, ami a legalacsonyabb érték az elemzésben szereplő összes ország közül.
Őket az első tízben Ausztria (4.), Svédország (5.), az Egyesült Királyság (6.), Hollandia (7.), Belgium (8.), Spanyolország (9.) és Németország (10.) követi.
„A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik, ahogy a vásárlók egyre tudatosabbá válnak ökológiai lábnyomukat illetően” – nyilatkozta Ed Fleming, a Savoo ügyvezető igazgatója. „Az élelmiszer-pazarlástól kezdve a használt ruhák vásárlásáig a fogyasztók nemcsak tudatosabban védik a környezetet, amelyben élnek, hanem a megélhetési válság fényében azt is keresik, hogyan lehet fenntartható gyakorlatokkal pénzt megtakarítani.”
Fleming hozzátette, hogy a fenntarthatóság továbbra is „alakítja a vásárlási szokásainkat”, a fogyasztók pedig egyre inkább hangot adnak elvárásaiknak a márkákkal szemben, ha az ESG-ről van szó.
Kapcsolódó cikkeink
A JYSK folyamatosan dolgozik a környezeti lábnyomának csökkentésén
A dán vállalat, JYSK, ismét fontos lépéseket tesz a környezetvédelem…
Tovább olvasom >BCSDH taggyűlés: Álljunk a változások élére!
A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH – Business…
Tovább olvasom >Újabb lépést tesz a fenntarthatóbb jövőért a Rossmann
Környezeti lábnyomának csökkentése érdekében a Rossmann Magyarország újabb intézkedést vezetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >