A finn fogyasztók Európa „legfenntarthatóbb vásárlói”
A Savoo tanulmánya szerint a finn vásárlók a legfenntarthatóbbak Európában – 2010 és 2020 között 20%-kal csökkent a fogyasztásuk lábnyoma.
A tanulmány, amely 30 különböző ország vásárlóit rangsorolta olyan területeken, mint az újrahasznosítás aránya, a fogyasztási lábnyom és az egy főre jutó hulladék mennyisége, megjegyezte, hogy Finnország az ENSZ 193 tagállamának fenntartható fejlődési jelentésében is az első helyen áll, ahol a lehetséges 100 pontból 86,51-et ért el.
„A vásárlók egyre több környezetbarát szokást vesznek fel, kezdve a használt termékek vásárlásától a műanyagcsomagolások lehető legnagyobb mértékű kerüléséig” – mondta a Savoo.
A vizsgálat szerint második helyen Dánia végzett, ahol a dán fogyasztók fogyasztásuk lábnyomát 2010 és 2020 között 14,26%-kal csökkentették.
A harmadik helyen Szlovénia áll, ahol a becslések szerint évente 34 kg háztartási hulladék keletkezik fejenként, ami a legalacsonyabb érték az elemzésben szereplő összes ország közül.
Őket az első tízben Ausztria (4.), Svédország (5.), az Egyesült Királyság (6.), Hollandia (7.), Belgium (8.), Spanyolország (9.) és Németország (10.) követi.
„A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik, ahogy a vásárlók egyre tudatosabbá válnak ökológiai lábnyomukat illetően” – nyilatkozta Ed Fleming, a Savoo ügyvezető igazgatója. „Az élelmiszer-pazarlástól kezdve a használt ruhák vásárlásáig a fogyasztók nemcsak tudatosabban védik a környezetet, amelyben élnek, hanem a megélhetési válság fényében azt is keresik, hogyan lehet fenntartható gyakorlatokkal pénzt megtakarítani.”
Fleming hozzátette, hogy a fenntarthatóság továbbra is „alakítja a vásárlási szokásainkat”, a fogyasztók pedig egyre inkább hangot adnak elvárásaiknak a márkákkal szemben, ha az ESG-ről van szó.
Kapcsolódó cikkeink
A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >