A finn fogyasztók Európa „legfenntarthatóbb vásárlói”
A Savoo tanulmánya szerint a finn vásárlók a legfenntarthatóbbak Európában – 2010 és 2020 között 20%-kal csökkent a fogyasztásuk lábnyoma.
A tanulmány, amely 30 különböző ország vásárlóit rangsorolta olyan területeken, mint az újrahasznosítás aránya, a fogyasztási lábnyom és az egy főre jutó hulladék mennyisége, megjegyezte, hogy Finnország az ENSZ 193 tagállamának fenntartható fejlődési jelentésében is az első helyen áll, ahol a lehetséges 100 pontból 86,51-et ért el.
„A vásárlók egyre több környezetbarát szokást vesznek fel, kezdve a használt termékek vásárlásától a műanyagcsomagolások lehető legnagyobb mértékű kerüléséig” – mondta a Savoo.
A vizsgálat szerint második helyen Dánia végzett, ahol a dán fogyasztók fogyasztásuk lábnyomát 2010 és 2020 között 14,26%-kal csökkentették.
A harmadik helyen Szlovénia áll, ahol a becslések szerint évente 34 kg háztartási hulladék keletkezik fejenként, ami a legalacsonyabb érték az elemzésben szereplő összes ország közül.
Őket az első tízben Ausztria (4.), Svédország (5.), az Egyesült Királyság (6.), Hollandia (7.), Belgium (8.), Spanyolország (9.) és Németország (10.) követi.
„A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik, ahogy a vásárlók egyre tudatosabbá válnak ökológiai lábnyomukat illetően” – nyilatkozta Ed Fleming, a Savoo ügyvezető igazgatója. „Az élelmiszer-pazarlástól kezdve a használt ruhák vásárlásáig a fogyasztók nemcsak tudatosabban védik a környezetet, amelyben élnek, hanem a megélhetési válság fényében azt is keresik, hogyan lehet fenntartható gyakorlatokkal pénzt megtakarítani.”
Fleming hozzátette, hogy a fenntarthatóság továbbra is „alakítja a vásárlási szokásainkat”, a fogyasztók pedig egyre inkább hangot adnak elvárásaiknak a márkákkal szemben, ha az ESG-ről van szó.
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >