A finn fogyasztók Európa „legfenntarthatóbb vásárlói”
A Savoo tanulmánya szerint a finn vásárlók a legfenntarthatóbbak Európában – 2010 és 2020 között 20%-kal csökkent a fogyasztásuk lábnyoma.
A tanulmány, amely 30 különböző ország vásárlóit rangsorolta olyan területeken, mint az újrahasznosítás aránya, a fogyasztási lábnyom és az egy főre jutó hulladék mennyisége, megjegyezte, hogy Finnország az ENSZ 193 tagállamának fenntartható fejlődési jelentésében is az első helyen áll, ahol a lehetséges 100 pontból 86,51-et ért el.
„A vásárlók egyre több környezetbarát szokást vesznek fel, kezdve a használt termékek vásárlásától a műanyagcsomagolások lehető legnagyobb mértékű kerüléséig” – mondta a Savoo.
A vizsgálat szerint második helyen Dánia végzett, ahol a dán fogyasztók fogyasztásuk lábnyomát 2010 és 2020 között 14,26%-kal csökkentették.
A harmadik helyen Szlovénia áll, ahol a becslések szerint évente 34 kg háztartási hulladék keletkezik fejenként, ami a legalacsonyabb érték az elemzésben szereplő összes ország közül.
Őket az első tízben Ausztria (4.), Svédország (5.), az Egyesült Királyság (6.), Hollandia (7.), Belgium (8.), Spanyolország (9.) és Németország (10.) követi.
„A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik, ahogy a vásárlók egyre tudatosabbá válnak ökológiai lábnyomukat illetően” – nyilatkozta Ed Fleming, a Savoo ügyvezető igazgatója. „Az élelmiszer-pazarlástól kezdve a használt ruhák vásárlásáig a fogyasztók nemcsak tudatosabban védik a környezetet, amelyben élnek, hanem a megélhetési válság fényében azt is keresik, hogyan lehet fenntartható gyakorlatokkal pénzt megtakarítani.”
Fleming hozzátette, hogy a fenntarthatóság továbbra is „alakítja a vásárlási szokásainkat”, a fogyasztók pedig egyre inkább hangot adnak elvárásaiknak a márkákkal szemben, ha az ESG-ről van szó.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a FAO globális élelmiszerár indexe decemberben
Az élelmiszer-alapanyagok árának globális mutatója csökkent decemberben, köszönhetően cukor alacsonyabb…
Tovább olvasom >Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Bank360: Költekezés helyett inkább spórolt a lakosság karácsony előtt
Az ünnepek előtt még szépen híztak a lakossági bankszámlák és…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >