A fiatalabb fogyasztók a fenntartható csomagolást választják egy tanulmány szerint
Az ALPLA új tanulmánya szerint a 18-34 év közötti fogyasztók több mint fele (54%) „mindig” vagy „gyakran” választja a fenntartható csomagolású termékeket.
Ez az arány a 35 éves és idősebb válaszadók 33%-ra, az 55 éves és idősebbek 25%-ra igaz.
Az ALPLA és a Pollfish közös 2024 Sustainability and Convenience in Packaging című felmérése azt vizsgálta, hogy a fenntartható és környezetbarát csomagolások elfogadása tekintetében van-e a generációk között különbség.
A megkérdezett fiatalok közel fele azt mondta, hogy „mindig” vagy „gyakran” „visszautasítja” az olyan termékeket, amelyek csomagolása nem fenntartható, míg több mint kétharmaduk (68%) „nagyon” vagy „közepesen” hajlandó a fenntartható csomagolással kapcsolatos szokásain változtatni.
A válaszadók több mint egyharmada (34%) mondta, hogy akkor is a fenntartható csomagolást választja, ha az kevésbé kényelmes – azaz nehezebben nyitható vagy nem visszazárható –, míg a nagy többség (79%) állítása szerint hajlandó többet fizetni a környezetbarát csomagolásért. Ugyanez az arány a 35 éves és idősebb fogyasztók körében 56%, míg az 55 éves és idősebb fogyasztók esetében 41%.
A megkérdezettek több mint fele (53%) nyilatkozott úgy, hogy társadalmi köreik szerepet játszanak fenntartható vásárlási szokásaikban, és a környezettudatos vásárlási döntéseket „nagymértékben” vagy „mérsékelten” befolyásolják a barátok és a családtagok döntései. Az idősebb generációk körében a válaszadók 29%-a nyilatkozott hasonlóképpen.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >