A fiatalabb fogyasztók a fenntartható csomagolást választják egy tanulmány szerint
Az ALPLA új tanulmánya szerint a 18-34 év közötti fogyasztók több mint fele (54%) „mindig” vagy „gyakran” választja a fenntartható csomagolású termékeket.
Ez az arány a 35 éves és idősebb válaszadók 33%-ra, az 55 éves és idősebbek 25%-ra igaz.
Az ALPLA és a Pollfish közös 2024 Sustainability and Convenience in Packaging című felmérése azt vizsgálta, hogy a fenntartható és környezetbarát csomagolások elfogadása tekintetében van-e a generációk között különbség.
A megkérdezett fiatalok közel fele azt mondta, hogy „mindig” vagy „gyakran” „visszautasítja” az olyan termékeket, amelyek csomagolása nem fenntartható, míg több mint kétharmaduk (68%) „nagyon” vagy „közepesen” hajlandó a fenntartható csomagolással kapcsolatos szokásain változtatni.
A válaszadók több mint egyharmada (34%) mondta, hogy akkor is a fenntartható csomagolást választja, ha az kevésbé kényelmes – azaz nehezebben nyitható vagy nem visszazárható –, míg a nagy többség (79%) állítása szerint hajlandó többet fizetni a környezetbarát csomagolásért. Ugyanez az arány a 35 éves és idősebb fogyasztók körében 56%, míg az 55 éves és idősebb fogyasztók esetében 41%.
A megkérdezettek több mint fele (53%) nyilatkozott úgy, hogy társadalmi köreik szerepet játszanak fenntartható vásárlási szokásaikban, és a környezettudatos vásárlási döntéseket „nagymértékben” vagy „mérsékelten” befolyásolják a barátok és a családtagok döntései. Az idősebb generációk körében a válaszadók 29%-a nyilatkozott hasonlóképpen.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Felelős csomagolás, fenntartható jövő
Az FMCG szektor csomagolásainak szerepe messze túlmutat a termékek védelmén…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Véget ért a Biokultúra napja – Minden eddiginél nagyobb támogatásokról beszélt az államtitkár
Minden korábbinál nagyobb előnyöket kapnak azon termelők, akik az ökológiai…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >