A férfiak hűségesebbek, ha dezodorról van szó
Nyáron és a karácsonyi időszakban két ponton csúcsosodik ki a dezodoreladás. A férfiak hűségesebbek megszokott márkájukhoz, a hölgyek könnyebben váltanak. Az illat, a formátum, a hatékonyság és a promóció határozza meg, hogy mi is kerül a kosarakba. A természetesség, a zöld irányzat erősödése ebben a kategóriában is jellemző.
A hőmérséklet emelkedésével egyre nagyobb problémát jelentenek a kellemetlen testszag és az izzadság egyéb jelei. Ezek ellensúlyozására és megelőzésére a felmelegedéssel párhuzamosan egyre többen használnak különböző dezodorokat.
– Tapasztalataink szerint a hatékonyság és az izzadásgátlás a két legfontosabb szempont a vásárlók számára – kezdi a kategória ismertetését Tantics Viktória, a Beiersdorf Kft. Brand Activation Managere.
A boltok polcain praktikus módon, többnyire elkülönült férfi és női blokkokat alakítanak ki, és ezeken belül találhatók meg a márkaegységek, amelyekben a különböző kiszerelésű és formátumú termékek többféle illatvariánsai vonulnak fel. A termékbevezetéseket polcjelölőkkel és másodkihelyezésekkel emelik ki a sokaságból.
– Fontos az újdonság ereje is ebben a kategóriában. Nem véletlen, hogy minden évben innovatív megoldásokkal és új illatokkal jelentkezünk – hangsúlyozza Baranyi Szilvia, a Henkel Magyarország Kft. Henkel Beauty Care Trade marketing & Brand managere.
A dezodorpiac Magyarországon, sok más kategóriához hasonlóan, rendkívül árérzékeny, a vásárlók keresik a kedvező ajánlatokat és a legjobb ár-érték arányt kínáló termékeket, kereskedőket.
– A fogyasztók leginkább akciók (1+1-es, 2+1-es ajánlatok) alkalmával vásárolják meg a dezodoráló termékeket. Ilyenkor akár nagyobb mennyiséget is hazavisznek, majd várnak a következő vásárlással a következő akcióig. A piac is ehhez a szokáshoz alkalmazkodott, így rendkívül sok a promóció és az eladások nagy része is az akciók során realizálódik – jelenti ki Bíró-Timár Dorottya, a Sarantis Hungary Kft. Brand Managere.
Évről évre erősödik az igény a természetes dezodorálás iránt. Egyre többen ismerik és értik meg ennek előnyeit.
– A természetes dezodorok célcsoportja igen széles, a tiniktől kezdve az idősebb korosztályig terjed, nők és férfiak ugyanúgy használhatják, illetve mindazok, akik nem szeretnének kompromisszumot kötni az egészségesség és dezodorálás terén – szögezi le Marinova Annamária, a Presto Pilot Kft. fogyasztóimarketing-vezetője.
Összetétel tekintetében a különböző allergiás megbetegedések elterjedése, a környezetvédelmi irányelvek térnyerése hívta életre a minél természetesebb, natúr, vagy egyenesen bio alapanyagokból álló receptúrákat, melyek aztán a fogyasztók felé irányuló marketingkommunikáció alapköveként működnek.
– Mint minden más kozmetikai iparág esetében, itt is a mindig újabb gyógy- és egzotikus növények tápláló, hidratáló és más pozitív hatását kutatják a cégek fejlesztői termékeik folyamatos megújítása érdekében. Az igazi áttörés az, ha valaki olyan termékcsaláddal jelenik meg a piacon, amely egy bizonyos vásárlói szegmens valódi és igen komoly problémáját oldja meg – vallja Fóris Ágnes, a Target Sales Group Kft. Brand Managere.
Fogyasztói preferenciák
A NIVEA szakembere szerint a legtöbb márka az izzadás elleni hatékonyságot kommunikálja, ezért kerülnek a termékekre a 48, 72, 96 órás védelmet ígérő claimek is.
– Nyáron jellemzően több ilyen jellegű termék fogy, mivel a meleg miatt többen és többször izzadnak. A férfiak jellemzően ragaszkodnak megszokott márkájukhoz, míg a hölgyek könnyebben engednek egy-egy új illat csábításának – mondja Tantics Viktória.
A polcon való szegmentálás legtöbbször az applikációs forma és nem szerint történik. A spray formátumú dezodorok általában népszerűbbek, ennek ellenére a NIVEA majdnem ugyanakkora mennyiséget ad el a golyós, illetve a spray termékeiből is.
A Fa dezodorok klasszikus és rendkívüli igénybevételre fejlesztett változatokra is oszthatók.
– Pozicionálás tekintetében a Classic termékeknél igyekszünk az optimális ár-érték arány betartására, míg az Xtreme dezodorok, nevükből fakadóan is bírják, állják az extrém élethelyzeteket és az „igénybevételt”. Természetesen árban is ehhez a terméktudáshoz igazodunk – jegyzi meg Baranyi Szilvia.
A Sarantis kétféle csoportosításban is szegmentálja a dezodorkategóriát.
– Az egyik bontás a fogyasztók számára is logikus megosztás, melyben a következő kategóriákat különítjük el: Deo Spray (dezodor) – szórófejes változat, mely a bőrre fújva alkalmazható; Deo Natural Spray – spray pumpás fejjel, aerosol használata nélkül, környezetkímélő változat; Deo Roll-On (golyós dezodor) – jól kenhető állag jellemzi, hátránya, hogy kissé nedves közeget alkot; Deo Stick (stift) – nem folyik, szilárd, száraz, hátránya, hogy foltot hagy a ruhán; Deo Cream (krém) – legújabb verzió, általában érzékeny bőrre ajánlott, általában alkoholmentes és a Deo Gel (gél) – férfikozmetikumban alkalmazott, gél állagú, hűsítő variáns – sorolja a kiszerelési típusokat Bíró-Timár Dorottya.
Ami még szintén egyértelmű, az a férfi és női termékek megkülönböztetése.
A gyártók és kereskedők azonban általában az alap fő kategóriákként szegmentálnak. Ebből egyik az illatorientált, úgynevezett Fragrance termékek, amelyek a testszagot kívánják visszaszorítani, elfedni. Ezt a kellemetlen testszagot okozó vegyületeket előállító baktériumok szaporodásának akadályozásával vagy a kellemetlen szag erősebb illattal való elfedésével érik el. Mindennapi használatra javasolt cikkek tartoznak ide.
Másik csoport az izzadásgátló, vagyis Anti-Perspirant vagy Performance termékek, amelyek az izzadást gátolják meg oly módon, hogy összehúzzák, illetve elzárják a pórusokat, ezáltal csökkentik a verejtékezést. Ezekben a szerekben gyakran alumíniumszármazékokat használnak a faggyúmirigyek működésének gátlására. Leginkább sportoláshoz, vagy egyéb fizikai tevékenységhez ajánlott cikkek tartoznak ide.
Natúr és speciális kozmetikumok
– A Dr. Organic bioaktív natúrkozmetikumok golyós dezodorjai nem tartalmaznak alumíniumszármazékokat, és a pórusok elzárása nélkül, természetes összetevőkkel biztosítanak hosszan tartó védelmet – mutat rá a különbségre Marinova Annamária.
Az izzadás ugyanúgy működik nők és férfiak esetében, ezért mindkét nem számára kínálják ezt az alapvetően unisex márkát, de vannak kifejezetten nőies illatok, mint például a gránátalma vagy az argánolaj. Az izzadásra hajlamosabb férfiak számára a teafás vagy holt-tengeri ásványokat tartalmazó dezodorokat ajánlják.
A natúrkozmetikumok kategóriájában a Dr. Organic márka piacvezető, egyedülálló választékban, 10 különféle illatban kínál alumíniummentes dezodorokat a vásárlóknak. A természetes összetevőknek köszönhetően a felső árkategóriában helyezkednek el ezek a termékek, áruk 2000-2300 Ft között mozog. Mivel a natúr kategória magasabb árfekvésben helyezkedik el, ezért értékbeli növekedést jelent a kereskedelem számára.
– A natúrkozmetikumok kategóriájában különösen fontos a dezodorszegmens, mivel legtöbbször ezen keresztül ismeri meg a fogyasztó a natúrkozmetikum-kategóriát, és érti meg annak előnyeit, így később jó eséllyel próbál ki más natúrkozmetikai kategóriát is – emeli ki Marinova Annamária.
Ahogy erről már korábban is szó esett, a dezodorok esetében a funkció, a kommunikációban is kulcsszerepet játszó hatóanyagok és az összetétel az, amit leginkább érdemes kiemelni.
– A funkció szemszögéből vizsgálva a kategóriát, a dezodorok már közel 20 éve előléptek az egyszerű „illatosítás” feladatkör mögül. Ma már nagyobb kihívást jelent kiemelkedni a tömegből, elengedhetetlen az egyediség, az innováció és a specializáció is – fűzi tovább a gondolatokat Fóris Ágnes.
A Target Sales Group Kft. által forgalmazott Perspirex termékcsalád a terméket használó külföldi fogyasztók visszajelzései alapján szignifikánsan megváltoztatja a krónikus izzadásban vagy stressz hatására átmeneti erős verejtékezésben szenvedők életminőségét.
A termék méltán tartozik a prémium kategóriába, magas fokú izzadásgátló hatása a használat után 3-5 nappal, többszöri zuhanyzás vagy sportolás esetén is tart, így elegendő heti 1-3 alkalommal használni azt. Ez a szabadalmaztatott formula egyáltalán nem irritálja a bőrt. A fent említett kétféle (krónikus és stressz) verejtékezési problémakörre kifejlesztett Perspirex dezodorok kényelmes golyós deo formában kaphatók.
Újdonságok, promóciók
– A legsikeresebb termékeink a NIVEA Invisible for Black & White termékcsaládba tartoznak. Ez a termékcsalád a férfiak és a nők körében egyaránt népszerű, már csak azért is, mert a NIVEA dezodorok a hatékonyság mellett gyengéd ápolást is biztosítanak a felhasználók részére. Ugyanakkor tudjuk, hogy a dezodorpiac erősen promócióvezérelt, egy jól eltalált aktivitással hatalmas kiugrásokat lehet produkálni az eladásokban – mondja zárszavában Tantics Viktória, a Beiersdorf Kft. Brand Activation Managere.
– 2015-ben a Fa rengeteg újdonsággal jelentkezik a dezodorok piacán is. Januárban vezettük be a női klasszikus portfóliót erősítő Fa Fresh & Dry izzadásgátló termékcsaládot. Választék tekintetében zöld tea és lótuszvirág illatvariánsokban kaphatóak. Formulája bőrbarát, hosszan tartó, megbízható védelmet és ultraszáraz érzést biztosít. Frissességadagoló technológiájának köszönhetően pedig magabiztossággal vértez fel bennünket – mondja Baranyi Szilvia, a Henkel Magyarország Kft. Trade marketing & Brand managere.
A Fa Men Xtreme termékek választéka is kibővült egy újabb illatcsaláddal, a Heat Control dezodorokkal. A Fa Men Xtreme Heat Control hőálló formulája bizonyítottan véd akár 50 °C-ig és már az izzadás megelőzésében is segít. Megbízható teljesítményt nyújt akár extrém körülmények között is.
A Henkel az évet egy erőteljes, hagyományt követő, többmárkás promócióval indította, melybe a Fa dezodorok is beleintegrálódtak. Mivel a „Mutasd meg szépséged a világnak” fogyasztói nyereményjáték inkább a hölgyeket célozza meg, ezzel párhuzamosan a férfi fogyasztóknak is kedveskednek a „Hódítsd meg a sivatagot” c. kampánnyal, a FA Men Xtreme, illetve az Opel Dakar Team bevonásával. Az idei nyárra pedig fogyasztói nyereményjátékokkal és számos, sporthoz, fesztiválokhoz kapcsolódó izgalommal készülnek.
A Sarantis Hungary Kft. kozmetikai termékei a középkategóriás termékek piacán versenyeznek. Fő és támogatott márkáik a BU és a STR8. Ezen kívül a C-THRU és az ELODE erősíti a portfóliót.
– 2015-ben két nagy termékbevezetést tervezünk. Márciusban kezdünk a STR8 RED CODE kampánnyal, mely egy izgalmas, teljesen új koncepcióra épül. Az új, pirosba burkolt világ és a kód ötvözete az erős érzelmeket és a burkolt üzenetek megfejtését hivatott sugallni. A termékbevezetés széles ATL- és BTL-támogatást kap a tavaszi hónapokban – fejti ki Bíró-Timár Dorottya, a Sarantis Hungary Kft. Brand Managere.
Szintén márciusban érkezik a BU újdonsága, a My Secret. A termék fiatal nőknek készült, akik megtartva ártatlan és üde személyiségüket, új izgalmak után kacsintgatnak egy kis rejtéllyel fűszerezve. A BU új illata megtestesít egy titkot, egy szerelmi történetet és egy románcot, melyben használójuk teljesen új oldalát tudja megmutatni a világnak.
A BU My Secret is erős támogatást kap mind tv, online és offline aktivitások tekintetében. Idén a BU arca Bogi lesz, így Őt is gyakran lehet majd látni mind online, mind offline megjelenéseik során.
A bevezetéseket tv-hirdetésekkel, szponzorációkkal, erős online aktivitással, offline promóciókkal és instore megoldásokkal támogatják. Az online jelenlétre nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a fiatal célcsoportot itt lehet hatékonyan elérni. Interaktív aktivitásokkal, izgalmas nyereményjátékokkal készül a Sarantis az idei évre.
Nemrég bővült a Dr. Organic bioaktív dezodorok választéka, így a meglévő 6 illat mellett további 4 népszerű illatból válogathatnak a vásárlók: a természetes holt-tengeri, bioaktív marokkói argánolajos, kókuszolajos és olívaolajos, alumíniummentes, golyós dezodorok is kaphatók már az üzletekben.
– A nyári szezon támogatására és a természetes dezodorálás népszerűsítésére nagyszabású pr- és online kampányt tervezünk. A kategóriát a szezonban árakciókkal, látványos másodlagos kihelyezésekkel tesszük vonzóbbá, ezenkívül speciális POS-anyagot, illetve bolti szóróanyagot tervezünk, melyen kommunikáljuk a Dr. Organic bioaktív dezodorok előnyeit – összegzi a közeljövő aktivitásait Marinova Annamária, a Presto Pilot Kft. fogyasztóimarketing-vezetője.
A Target Sales Group szakemberei szerint az aeroszolos dezodorok kategóriájában örök kérdés a környezetvédelem, hiszen már hosszú évekkel ezelőtt felmerült az ózonbarát hajtógáz, valamint a flakon, mint használat utáni hulladék problémája, amire az angol Soft&Gentle Skin Science dezodorok nyújtanak választ, ugyanis izzadásgátló hatóanyagaikon felül tömörített palackban kerülnek piacra.
– Ez egy rendkívül környezetbarát innováció, hiszen a flakon belsejében ugyanannyi, ám koncentrált termék található. Mindez kevesebb gázkibocsátással, a kisebb csomagolásnak köszönhetően pedig kevesebb hulladékkal jár – teszi hozzá Fóris Ágnes, a Target Sales Group Kft. Brand Managere.
A környezetbarát megoldás mellett három, igazán innovatív összetételben jelennek meg a speciális izzadásgátló hatással bíró Soft&Gentle Skin Science dezodorok.
A Visibly Smooth változat KelisoftTM hatóanyaga láthatóan csökkenti a hónaljszőrzet növekedését és vastagságát, az Ultra Protect változat a bőrrel szoros szinergiában működve 72 órás védelmet biztosít, a Really Pure pedig alkohol, színezék és alumínium-klorohidrát nélkül véd az izzadás és a kellemetlen szagok ellen.
A Target Sales Group által forgalmazott Savoderm speciális izzadásgátló deók pedig a szervezet természetes méregtelenítő folyamatának védelme érdekében nem tartalmaznak alumíniumsókat. Az 50 ml-es roll-on és a 75 ml-es deo kiszerelések érzékeny bőrre lettek kifejlesztve, bőrbarát összetételük mentes a parabénektől, alkoholtól, szilikonolajtól, allergizáló parfümöktől – mégis 24 órán át meggátolják a testszag kialakulását.
A Target Sales Group edukációs kommunikációval és erős online és instore jelenléttel támogatja termékeit az idei szezonban is.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Somat 5in1 mosogatógép-kapszula
Az első 5 kamrás mosogatógép-kapszula a piacon. A legkiválóbb teljesítményű…
Tovább olvasom >Minimális erőfeszítéssel maximális élmény – ilyen 2024 ideális promóciója
A Trade magazin által szervezett „Év promóciója 2024” verseny idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >