A fenntarthatósági-környezeti elvárásokat értékelik legtöbbre a fiatalok
A fenntarthatóságot és a környezeti értékek védelmét várják el a fiatalok a technológiai iparág vezetőitől – derült ki a Bosch csoport és a Richter Gedeon Nyrt. közös kutatásából.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
A felmérés szerint a 30 év alattiak számára a klímaválság és a természeti erőforrások végessége a legnagyobb kihívás, ezeket több mint 40%-uk nevezte meg. A megkérdezettek 53%-a vár vállalati megoldásokat ezekre a problémákra.
A kutatás szerint a fiatalok több mint kétharmada bízik abban, hogy az innovációk segítenek a környezettudatosság előmozdításában. A fenntarthatóság fogalmába sokan a szociális szempontokat is beleértik, és csaknem minden harmadik fiatal úgy véli, hogy a vállalati innovációknak közösségi és egyéni fejlődést is elő kell segíteniük.
A fiatalok saját felelősségüket is elismerik: csaknem 40%-uk vásárolna inkább olyan terméket, amely kevésbé terheli a környezetet. Ezen kívül a kibocsátásmentes közlekedési eszközök is fontosak számukra, közel 30%-uk választana ilyen megoldásokat. Hasonló arányban preferálnák azokat a munkaadókat is, akik elkötelezettek a fenntarthatóság iránt.
Az innováció szintén jelentős szerepet játszik a fiatalok karrierválasztásában: 70%-uk olyan munkahelyen dolgozna, ahol támogatják a kreatív szabadságot és a szakmai fejlődést. Ugyanakkor a személyes és emberi tényezőket fontosabbnak tartják a mesterséges intelligencia vagy robotikai megoldásoknál. //
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >