A fenntarthatósági-környezeti elvárásokat értékelik legtöbbre a fiatalok
A fenntarthatóságot és a környezeti értékek védelmét várják el a fiatalok a technológiai iparág vezetőitől – derült ki a Bosch csoport és a Richter Gedeon Nyrt. közös kutatásából.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
A felmérés szerint a 30 év alattiak számára a klímaválság és a természeti erőforrások végessége a legnagyobb kihívás, ezeket több mint 40%-uk nevezte meg. A megkérdezettek 53%-a vár vállalati megoldásokat ezekre a problémákra.
A kutatás szerint a fiatalok több mint kétharmada bízik abban, hogy az innovációk segítenek a környezettudatosság előmozdításában. A fenntarthatóság fogalmába sokan a szociális szempontokat is beleértik, és csaknem minden harmadik fiatal úgy véli, hogy a vállalati innovációknak közösségi és egyéni fejlődést is elő kell segíteniük.
A fiatalok saját felelősségüket is elismerik: csaknem 40%-uk vásárolna inkább olyan terméket, amely kevésbé terheli a környezetet. Ezen kívül a kibocsátásmentes közlekedési eszközök is fontosak számukra, közel 30%-uk választana ilyen megoldásokat. Hasonló arányban preferálnák azokat a munkaadókat is, akik elkötelezettek a fenntarthatóság iránt.
Az innováció szintén jelentős szerepet játszik a fiatalok karrierválasztásában: 70%-uk olyan munkahelyen dolgozna, ahol támogatják a kreatív szabadságot és a szakmai fejlődést. Ugyanakkor a személyes és emberi tényezőket fontosabbnak tartják a mesterséges intelligencia vagy robotikai megoldásoknál. //
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >