A fenntarthatóság nevében újulnak meg az Auchan-áruházak
Az Auchan vállalati stratégiájának központi eleme a fenntarthatóság, amely nemcsak a környezetbarát termékek és csomagolóanyagok biztosítására, valamint a vásárlók e témában történő edukálására terjed ki, hanem az áruházlánc nagy figyelmet fordít a fenntartható működésre is.
A karbonlábnyom-csökkentése érdekében számos lépést megtettek már, mint például rövidebb szállítási útvonallal dolgoznak; fenntartható, helyi gazdálkodásokkal működnek együtt; de idesorolhatjuk azt is, hogy ledesítették a hipermarketek parkolóit. Ezenkívül 2021-ben öt áruházban (Kecskemét, Székesfehérvár, Dunakeszi, Soroksár, Óbuda) folytatták a korábban elkezdett hűtőberendezések energiatakarékosra történő lecserélését. A modernizáció elsősorban az eladótérre koncentrált, a hűtőpultokat cserélték ki, a kornak és a vásárlói igényeknek megfelelő szezonális akciózónákat is kiépítettek.
Az átalakítás körülbelül fél évet vett igénybe, de a vásárlókat egyáltalán nem akadályozta.
– Nagyon örülünk, hogy idén is folytatni tudtuk a környezet érdekében tett korszerűsítést, és ez a jövőbeni terveink között is szerepel. Szeretnénk megvalósítani ezt a modernizációt az összes áruházunknál, illetve a raktáraknál. A karbonlábnyomunk csökkentésére a továbbiakban is nagy energiát fektetünk, hamarosan megkezdjük a napelemek telepítését is az áruházaink tetejére. Így az előállított áramnak köszönhetően éves szinten előreláthatólag körülbelül 7600 tonnával csökken a CO2-kibocsátásunk – mondta Kalmár Richárd, az Auchan budapesti régiójának igazgatója.(x)
A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >