A fenntarthatóság nevében újulnak meg az Auchan-áruházak
Az Auchan vállalati stratégiájának központi eleme a fenntarthatóság, amely nemcsak a környezetbarát termékek és csomagolóanyagok biztosítására, valamint a vásárlók e témában történő edukálására terjed ki, hanem az áruházlánc nagy figyelmet fordít a fenntartható működésre is.

Kalmár Richárd
budapesti régióigazgató
Auchan
A karbonlábnyom-csökkentése érdekében számos lépést megtettek már, mint például rövidebb szállítási útvonallal dolgoznak; fenntartható, helyi gazdálkodásokkal működnek együtt; de idesorolhatjuk azt is, hogy ledesítették a hipermarketek parkolóit. Ezenkívül 2021-ben öt áruházban (Kecskemét, Székesfehérvár, Dunakeszi, Soroksár, Óbuda) folytatták a korábban elkezdett hűtőberendezések energiatakarékosra történő lecserélését. A modernizáció elsősorban az eladótérre koncentrált, a hűtőpultokat cserélték ki, a kornak és a vásárlói igényeknek megfelelő szezonális akciózónákat is kiépítettek.
Az átalakítás körülbelül fél évet vett igénybe, de a vásárlókat egyáltalán nem akadályozta.
– Nagyon örülünk, hogy idén is folytatni tudtuk a környezet érdekében tett korszerűsítést, és ez a jövőbeni terveink között is szerepel. Szeretnénk megvalósítani ezt a modernizációt az összes áruházunknál, illetve a raktáraknál. A karbonlábnyomunk csökkentésére a továbbiakban is nagy energiát fektetünk, hamarosan megkezdjük a napelemek telepítését is az áruházaink tetejére. Így az előállított áramnak köszönhetően éves szinten előreláthatólag körülbelül 7600 tonnával csökken a CO2-kibocsátásunk – mondta Kalmár Richárd, az Auchan budapesti régiójának igazgatója.(x)
A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elemi erők találkoznak a jubileumi MVM ZENERGIA koncerten a Papp László Budapest Sportarénában
Egyedülálló zenei és vizuális élménnyel várja a művészet kedvelőit a…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Kik festik a jövő otthonait?
Miközben a lakásfelújítási hullám új lendületet ad az építőiparnak, csendben…
Tovább olvasom >