A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods közös projektről tettek bejelentést, amelynek célja a marhahús-előállítás környezeti hatásainak csökkentése.
A Syngenta Enogen® kukoricája, mely egy vetőmag alapú innovatív mezőgazdasági fejlesztés – segíthet javítani a takarmányozás hatékonyságát, és ezáltal mérsékelni az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Az Enogen® kukoricában található alfa-amiláz gyorsítja a keményítő olyan cukorrá alakítását, amelyek révén a takarmány könnyebben emészthetővé válik és amelyekből több hasznosítható energia áll az állatok rendelkezésére.
Kutatások szerint ez akár 5%-kal hatékonyabbá teheti a takarmányozást, jelentősen csökkentve az állattenyésztés ökológiai lábnyomát. A vizsgálatok során megállapítást nyert, hogy az együttműködés révén 1000 szarvasmarhánként évente akár 196 tonnával csökkenthető a CO2-kibocsátás, 69 hektárnyi föld használata válhat szükségtelenné, és több millió liter víz megspórolható, továbbá 231 ezer kilowatt-óra energia megtakarítható.
Kendra Levine, a McDonald’s fenntarthatósági igazgatója szerint a program kulcsfontosságú a vállalat tudományosan megalapozott klímacéljainak elérésében.
Syngenta
Kapcsolódó cikkeink
Több, mint 10 százalékkal csökkent a szarvasmarhavágások száma
Szarvasmarhából 39,8 ezer darabot vágtak le 2024 első fél évében,…
Tovább olvasom >Közösen fejleszt személyre szabott szépségápolási megoldásokat a Rakuten és a L’Oréal Japan
A partnerség a minél személyre szabottabb szépségápolási megoldások érdekében a…
Tovább olvasom >Szorosabbra fűzi az együttműködését a NAK és a Magyar Jogász Egylet
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke, Papp Zsolt György bemutatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >Globális befektető csatlakozik a PortfoLion lengyel befektetéséhez
8,5 millió eurós befektetési kört zárt a PortfoLion Capital Partners…
Tovább olvasom >Hétszázra nőtt a A Lidl spanyolországi üzleteinek száma
A Lidl diszkont egyszerre hét új üzletet nyitott Spanyolországban, így…
Tovább olvasom >