A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods közös projektről tettek bejelentést, amelynek célja a marhahús-előállítás környezeti hatásainak csökkentése.
A Syngenta Enogen® kukoricája, mely egy vetőmag alapú innovatív mezőgazdasági fejlesztés – segíthet javítani a takarmányozás hatékonyságát, és ezáltal mérsékelni az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Az Enogen® kukoricában található alfa-amiláz gyorsítja a keményítő olyan cukorrá alakítását, amelyek révén a takarmány könnyebben emészthetővé válik és amelyekből több hasznosítható energia áll az állatok rendelkezésére.
Kutatások szerint ez akár 5%-kal hatékonyabbá teheti a takarmányozást, jelentősen csökkentve az állattenyésztés ökológiai lábnyomát. A vizsgálatok során megállapítást nyert, hogy az együttműködés révén 1000 szarvasmarhánként évente akár 196 tonnával csökkenthető a CO2-kibocsátás, 69 hektárnyi föld használata válhat szükségtelenné, és több millió liter víz megspórolható, továbbá 231 ezer kilowatt-óra energia megtakarítható.
Kendra Levine, a McDonald’s fenntarthatósági igazgatója szerint a program kulcsfontosságú a vállalat tudományosan megalapozott klímacéljainak elérésében.
Syngenta
Kapcsolódó cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Kimagasló teljesítményű hibridekkel és hatékony növényvédelmi megoldásokkal bővült a Syngenta kínálata
A környezeti kihívásokhoz igazodó új termékekkel és csúcshibridekkel indította el…
Tovább olvasom >Tovább nő a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2024-ben a szarvasmarha vágása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >