A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods közös projektről tettek bejelentést, amelynek célja a marhahús-előállítás környezeti hatásainak csökkentése.
A Syngenta Enogen® kukoricája, mely egy vetőmag alapú innovatív mezőgazdasági fejlesztés – segíthet javítani a takarmányozás hatékonyságát, és ezáltal mérsékelni az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Az Enogen® kukoricában található alfa-amiláz gyorsítja a keményítő olyan cukorrá alakítását, amelyek révén a takarmány könnyebben emészthetővé válik és amelyekből több hasznosítható energia áll az állatok rendelkezésére.
Kutatások szerint ez akár 5%-kal hatékonyabbá teheti a takarmányozást, jelentősen csökkentve az állattenyésztés ökológiai lábnyomát. A vizsgálatok során megállapítást nyert, hogy az együttműködés révén 1000 szarvasmarhánként évente akár 196 tonnával csökkenthető a CO2-kibocsátás, 69 hektárnyi föld használata válhat szükségtelenné, és több millió liter víz megspórolható, továbbá 231 ezer kilowatt-óra energia megtakarítható.
Kendra Levine, a McDonald’s fenntarthatósági igazgatója szerint a program kulcsfontosságú a vállalat tudományosan megalapozott klímacéljainak elérésében.
Syngenta
Kapcsolódó cikkeink
Magasabb szintre emelné a gazdálkodók technológiai tudatosságát és eredményességét a Syngenta Agronomy Solution csapata
A mezőgazdaság jól érzékelhető kihívásai – a klímaváltozás, az időjárási…
Tovább olvasom >Emelkedett a vágómarha ára itthon, az EU-ban és az USA-ban is
Az Amerikai Egyesült Államok agrárminisztériumának (USDA) adatai szerint az Egyesült…
Tovább olvasom >Shake, rendszerváltás, generációváltás – A győri McDonald’s és a Tutti közös története 35 év távlatából
1990. május 19-én a győri Lenin út 23. alatt –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >