A felvásárlásokat és fúziókat is hátrányosan érintette a járvány
A felvásárlási és fúziós aktivitásnak is betett a koronavírus-járvány, az Egyesült Államokban 83 százalékkal zuhant a bejelentett tranzakciók értéke a második negyedévben az egy évvel korábbi szintről – írjaa Refinitiv adatai alapján a portfolio.hu.
Az Egyesült Államokban 2064 M&A tranzakciót jelentettek be a június 30-án zárult negyedévben, összesen 106,4 milliárd dollár értékben. Ezzel szemben 2019 második negyedévében 2895 ügyletre került sor, amelynek összértéke 622,9 milliárd dollár volt.
Globálisan 52 százalékkal zuhant a második negyedévben a tranzakciók értéke, 516,6 milliárd dollárra, amit 9129 ügyletből jött össze. Az év eddigi legnagyobb tranzakciója az Unilever nevéhez fűződik, amely a jelenlegi struktúráját egy, londoni központú céggé szervezné át. Ennek értéke 106,9 milliárd dollár.
Mindenki arra számított még az év elején, hogy az idei egy újabb erős év lesz a felvásárlások és fúziók tekintetében, de a koronavírus közbeszólt. 2020 első felében összesen 20 664 tranzakciót jelentettek be a vállalatok világszerte, 1200 milliárd dollár értékben, szemben a bázisidőszaki 24 484 ügylettel és 2100 milliárd dollárral. Főként a nagyértékű tranzakciók maradoznak el.
A kockázati tőkés ügyletek szintén visszaestek, mindössze 87,3 milliárd dollárnyi tranzakciót jelentettek be a második negyedévben, ami 45 százalékos csökkenés az egy évvel ezelőtti szinthez képest. A tranzakciók száma közben 15,8 százalékkal esett. A legnagyobb kockázati tranzakció idén a Thyssenkrupp lift üzletágának értékesítése volt, 18,7 milliárd dollárért. (portfolio.hu, Marketwatch)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >