A félelem a legerősebb valuta az emberek között – állítja Al Ghaoui Hesna
Az egykori hadi tudósító szerint a félelemkeltés kétszer olyan hatékony meggyőző erő, mint bármi más. Használja ezt a marketing, a politika és a gazdasági élet csakúgy, mint a magánemberek.
Al Ghaoui Hesna újságíró, szerző a FutureTalks podcast vendége, aki egykori hadi tudósítóként, a trauma kutatójaként a félelem és a szorongás megéléséről mesélt. Krizsó Szilvia arról is kérdezte, hogy a vállalatok életében hogyan lehet jó vezetői döntésekkel befolyásolni a munkatársak közérzetét, kiváltva ezzel a félelemből és szorongásból adódó problémákat, a teljesítmény romlását.
Al Ghaoui Hesna az Amerikai Egyesült Államokban kutatta a félelmet és a szorongást, amelyet ő alapvetően szétválaszt. Egyrészt megélhetünk félelmet egy adott szituációban, másrészt létezik a jövőtől való állandó félelem, ami inkább már generális szorongásnak tekinthető. Al Ghaoui Hesna szerint érdemes az embernek a saját eszközeivel csökkenteni a szorongást, például a tudatos és csökkentett hírfogyasztással, hiszen olyan kort élünk, amikor a krízisek egymás sarkában vannak: „Bár az is igaz, hogy ma már a háborús hírek sem érik el az emberek ingerküszöbét, amiben annak is szerepe van, hogy a szerkesztők nem mutatnak halottakat és vért.” Mindemellett az is igaz, hogy a félelem az egyik legerősebb valuta az emberek között, amivel kétszer hatékonyabban győzhetjük meg egymást, mint bármi mással. De sokan tartanak is a félelemtől és különösen a szorongástól, beleértve a vállalatok vezetőit is.
A vállalatok vezetőinek érdemes azzal tisztában lenni, hogy az információhiány a legfontosabb stresszforrás, ehhez jön hozzá a jövőkép elveszítése, a kapaszkodók elveszítése, gondoljunk csak a klímaválságra vagy a COVID-ra. Sokan még a pozitív változásoktól is félnek. Al Ghaoui Hesna szerint a vezetőknek ezeket figyelembevéve kell irányítani a munkahelyi közösségeket, ahol az információ átadása nagyon fontos transzparens módon: „Az információ visszatartása akár manipulációs eszköz is lehet egy cégnél, de ha nem kezeljük felnőttként a munkatársakat, annak sosincs jó vége. Az agy ugyanis elkezdi kitölteni az információs réseket fantáziával, megalapozva ezzel a szorongást és a félelmet. Elképesztő forgatókönyveket tudunk gyártani.” Cégvezetőként érdemes odafigyelni a félelemre, mert ez megmutatja a problémás területeket, amelyeket fejleszteni kell, ezzel higgadt cselekedetbe lehet csatornázni a félelmet.
Ha kíváncsi rá, hogy a félelem hogyan javíthatja egy vállalat teljesítményét, milyen módon lehet pozitív erőforrássá konvertálni a szorongást, akkor nézze meg legújabb podcast adásunkat.
Iratkozzon fel csatornánkra, hogy ne maradjon le vadonatúj tartalmainkról! FELIRATKOZÁS
Kapcsolódó cikkeink
Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Baja Sándor: „A magyar munkavállalóknak sokkal kevésbé fontos a munka tartalma, mint európai társaiknak”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Ezt látja Baja Sándor,…
Tovább olvasom >Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >