A fehérjekeresletre reagálva bővíti amerikai gyártókapacitását a Danone
A Danone, az Activia és Oikos márkák gyártója, komoly kihívásokkal néz szembe az Egyesült Államokban, ugyanis gyártókapacitásának korlátozottsága okán alig tudja kielégíteni a magas fehérjetartalmú joghurtok iránti robbanásszerű keresletet.

Oikos
Az amerikai fogyasztók körében meredeken emelkedik a fehérjében gazdag élelmiszerek, különösen a joghurtok népszerűsége. A fehérje ma már nemcsak az edzőtermekben számít alapvetőnek, de megjelent vizekben, desszertekben és shake-ekben is. A GLP-1 típusú fogyókúrás gyógyszerek elterjedése tovább növelte az egészséges, fehérjedús alternatívák iránti igényt.
Juergen Esser, a Danone csoport vezérigazgató-helyettesének elmondása szerint a gyártókapacitás komoly korlátot jelent, ami emiatt a vállalat kénytelen volt kompromisszumot kötni az innovációs stratégiájában és az új termékek bevezetését is visszafogni.
Az Egyesült Államokban a Danone joghurtportfóliójának fele görög joghurt, amely jellemzően magas fehérjetartalmú. A cég nemrég indította el az Oikos fehérjében gazdag joghurt shake-jét, amelyet kifejezetten a GLP-1 gyógyszert szedő fogyasztóknak szántak. A termék egyelőre korlátozott számú kereskedőnél kapható teszt jelleggel a piaci fogadtatás felmérése céljából még az előtt, hogy 2026-ban szélesebb körű terjesztésbe kezdenének.
Azért, hogy a kereslettel lépést tudjon tartani, a Danone több amerikai gyárában is bővíti a termelést – az ohiói Minster városában például több millió dollárból egy új, 48000 négyzetméteres gyártósort épít és az infrastruktúrát fejleszti.
A kapacitáskorlátok miatt a Danone Észak-Amerikában lassabb növekedést produkált a harmadik negyedévben: míg a globális értékesítés 4,8%-kal nőtt, az észak-amerikai régió csupán 1,5%-os bővülést mutatott.
A fehérjepiac értéke a Mintel adatai szerint 2024-ben elérte a 114,4 milliárd dollárt, és a prognózisok szerint évi 1,9%-os növekedéssel számolhatunk 2028-ig. A Danone célja, hogy a kapacitásbővítéssel visszanyerje a lendületet, és vezető szerepet töltsön be a fehérjedús tejtermékek piacán.
Kapcsolódó cikkeink
Rohamosan terjed az AI használata a kereskedelemben, de nem mindig hoz üzleti sikert
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Félórás kiszállítást tesztel az Amazon az USA-ban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Cukormentes Oreót dob piacra a Mondelez az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Signature 40 – a régió új közös nyelve: Interjú Nagy Mártonnal és Vaszary Ádámmal a Signature Platform 2026-os új dimenziójáról
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >2025-ben is ünnepelt a Superbrands
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Pekó László: „A Coop nemcsak hálózat, hanem életforma – immár 30 éve”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
