A fagylaltját maga méri
A családi jégkrém az új fagyi nyáron – legalábbis mind több háztartás tér át a gazdaságosság jegyében fagylaltozás helyett a jeges finomságra a legmelegebb hónapokban. Ugyanakkor, mivel a termékkör szezonalitása az aktív márkáknak köszönhetően gyengül, a funkcionális termékeket és a különlegesebb ízeket egyre többen keresik, a márkaépítésnek tág tere nyílik szezonon kívül is.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
Tavaly a nyári meleg „pöccentette be” a visszafogott tavaszi kezdés után a jégkrémeladásokat. A hosszú, szeptemberig tartó nyár komoly keresletnövekedést hozott, mégpedig elsősorban a családi kiszereléseknél. Ebben a fagylaltok magas (5-600 Ft-os) gombócárai is szerepet játszottak.

Az innovációkra nyitott fogyasztói réteg aktívan keresi az új ízeket, új kiszereléseket be, ami azt eredményezi, hogy minden

Schmidt Szabolcs
értékesítési vezető
Ragonese
– Az infláció miatt a háztartások „költségvetései” csökkentek, így a családi jégkrém szegmensben a vásárlók a jobb ár-érték arányú termékeket, a kereskedelmi márkát és mindenekelőtt az akciós termékeket keresték – mondja Schmidt Szabolcs, a Ragonese Kft. értékesítési vezetője. – A fogyasztói árszintek növekedtek, de ez nem járt együtt a profitabilitás növekedésével.
Még több akció
A kiskereskedelem érzékelte a forgalom eltolódását az akciós és az olcsóbb termékek felé, ezért az akciós tevékenységeket még inkább fokozták. A kiskereskedelmi csatornák közül növekedett a diszkontok és a jelentős választékkal bíró hipermarketek forgalma, teszi hozzá Schmidt Szabolcs.
– A laktózmentes és hozzáadottcukor-mentes szegmensben csökkent a „divatból” vásárlók száma – konstatálja a Ragonese Kft. értékesítési vezetője. – A tudatos vásárlók viszont itt is a minőségi termékeket keresték. Ebbe a trendbe jól illeszkednek Single Zero és Super Zero termékeink. 2025-ben várhatóan tovább erősödik majd a fogyasztók tudatossága, növekszik a családi jégkrémek iránti kereslet, így folytatódnak az előző év tendenciái.
További növekedést várnak 2025-től a Fronerinél is, mivel a jégkrémfogyasztásban a korábban tapasztalható éles szezonális határok kezdenek eltűnni.

Bakti Gábor
country business
development manager
(Csehország, Szlovákia,
Magyarország)
Froneri
– A másik ok, amiért növekedést várunk, az az, hogy az 5 évvel ezelőtt lefektetett stratégiánk utolsó lépéseit idén fejezzük be, ami azt eredményezi, hogy minden kereskedelmi csatornában az igényeknek megfelelő aktivitásokat és megoldásokat tudjuk közvetlenül nyújtani – emeli ki Bakti Gábor, a Froneri country business development managere (Csehország, Szlovákia, Magyarország). – Közvetlen visszajelzéseket kaphatunk a vásárlóktól és a fogyasztóktól egyaránt, amit arra fogunk fordítani, hogy valós igényekre adjunk valós válaszokat.
Tapasztalatuk szerint a fogyasztók továbbra is értékelik a megbízható minőséget, és fontos számukra a folyamatos termékelérhetőség. A forgalom jelentős részét továbbra is konvencionális ízek alkotják, ugyanakkor az is látszik, hogy az innovációkra nyitott fogyasztói réteg aktívan keresi az új ízeket, új kiszereléseket.
Fejlesztéssel a rugalmasságért
A Gelatiamo az idei évre való felkészülés során külön hangsúlyt fektet a technológiai fejlesztésekre és a fogyasztói trendek követésére. Idén teljes körűen automatizálták, modernizálták a gyártási folyamataikat. Ez a fejlesztés nemcsak a hatékonyságot és a termékbiztonságot növeli, hanem lehetővé teszi a még rugalmasabb termékfejlesztést és partnereik felé a még megbízhatóbb kiszolgálást.
– Minden fejlesztésünk mögött konkrét igények és jövőbe mutató gondolkodás áll. A célunk, hogy a 34 év alatt felépített tudásunkat és megbízhatóságunkat mindig nagyobb szintre emeljük a gasztronómia világában – jelenti ki Ragonese Cristian, a Ragonese Kft. marketingfelelőse. – Küldetésünk, hogy nem csupán terméket adunk, hanem élményt – hiszen a fagylalt több mint édesség: örömteli kényeztetés a mindennapokban.
A cég a 2025-ös szezonra egy tudatos, a fiatalokat is megszólító online stratégiával készül, mivel elengedhetetlennek gondolja napjainkban, hogy minden irányból közvetlenül szólítsák meg az egyre csak növekvő digitális közösséget.
– Célunk, hogy az üzem falain túl is maradandó élményt nyújtsunk, ezért kiemelten fontos számunkra, hogy jelen legyünk és aktívan kommunikáljunk a közösségi média legerősebb platformjain, mind a fogyasztóink, mind pedig partnereink felé – emeli ki Ragonese Cristian. – A klasszikus televíziós és nyomtatott hirdetések mellett idén még nagyobb hangsúlyt fektetünk a fiatalos trendek kialakítására, a social media csatornáink megerősítésére és saját, illetve partnereink együttes közösségének tudatos építésére.

A nyári szezonon kívül is van lehetőség vonzóvá és felismerhetővé tenni a jégkrémeket
Perectől a kekszig
A Fronerinél kereskedelmi partnereik részéről nyitottságot érzékelnek arra, hogy a kategória színes és változatos maradjon, illetve úgy látják, a nyári hónapokon túl is van még lehetőség vonzóvá és felismerhetővé tenni a jégkrémeket a fogyasztók számára.
– Felméréseinkre támaszkodva három újdonsággal kívánjuk a vásárlói igényeket kielégíteni – jelzi Bakti Gábor. – Ínyenc fogyasztóinknak kínáljuk a Milka Perecet, amely kakaós fagylalt sós perec töltelékkel és perecdarabokkal. A Kaktus Flexi egy teljesen egyedülálló, hajlékony termék. Az Oreo Mini Szendvics Multipack pedig a népszerű Oreo keksz formájú jégkrém mini multipack formátumban, ami mind a kereskedők, mind a vásárlók számára vonzó ajánlat, mivel ez a kategória az elmúlt években töretlenül fejlődik. Ezen felül a Kaktus márkánk teljesen új, friss, fiatalos megjelenést kap, ami kifejezi a márka lendületét és energiáját.
Marketingvonalon a korábbi években használt tévémegjelenések pozitív eredményeket hoztak, ezért ezt 2025-ben is tovább folytatják. Emellett instore megjelenésekkel is támogatják az innovációkat.

A jégkrémfogyasztásban a korábban tapasztalható éles szezonális határok kezdenek eltűnni
Az első saját márkás projekt

Szalay József
ügyvezető
Anjuna Ice Pops
Az Anjuna Ice Pops Kft. tavaly elsősorban a HoReCA szektorra fókuszált, és közel 100 fagyasztót helyezett ki partnereihez.
– Sok vendéglátóhely szeretné megkülönböztetni magát egy prémium jégkrémmel, amit az ételérzékeny vendégek is fogyaszthatnak. A sikert látva idén tovább építjük ezt az értékesítési csatornát – árulja el Szalay József, az Anjuna Ice Pops Kft. ügyvezetője.
Az ANJUNA termékpaletta idén nem változik, de tavasszal indul az első saját márkás projektjük. Az ALDI-nak fejlesztettek ki két Enjoy Free jégkrémet, amelyektől komoly sikereket várnak.
– Továbbra is a social media marketingre fókuszálunk, de a HoReCa-partnerekhez kihelyezett fagyasztók tavaly jelentősen növelték a márkaismertséget, így erre az értékesítési modellre is egyfajta marketingeszközként tekintünk – zárja gondolatait Szalay József. //
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub februári exkluzív – Nemzetközi és hazai FMCG kiskereskedelmi kitekintő
A magyar kiskereskedelem az elmúlt időszakban jelentős kihívásokkal nézett szembe:…
Tovább olvasom >Még egyszer a felszolgálási díjról
Az MVI aktualizálta tájékoztató anyagát a jelenlegi szabályozásnak megfelelően a…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >