A Facebookon jelen lévő magyar kkv-k 87 százaléka aktív maradt a járvány alatt
A Facebookon jelen lévő kis- és középvállalkozások (kkv) 26 százaléka függesztette fel tevékenységét a koronavírus-járvány miatt január és május között, egyes országokban azonban több mint 50 százalékuk kényszerült erre; a magyar kkv-k 87 százaléka aktívan működött – derül ki a Facebook, a Világbank és a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) együttműködésével készült kutatásból.
A közösségi oldal felhasználóinak körében elkészített Future of Business Survey-ben több mint 50 ország mintegy 30 ezer kkv-vezetője nyilatkozott a koronavírus kis- és középvállalkozásokra gyakorolt hatásairól.
A Facebook szerdai közleménye szerint a magyar kkv-k 21 százaléka számolt be arról, hogy munkavállalóinak száma csökkent a koronavírus-járvány miatt, míg például az Egyesült Királyságban ugyanez az arány 28 százalék, Romániában pedig 26 százalék volt.
A női vezetésű kkv-k 7 százalékkal nagyobb valószínűséggel függesztették fel működésüket, mint a férfiak által vezetett cégek, ami Oroszországban volt tapasztalható leginkább, ahol 26 százalékos különbség mutatkozott. Csak négy országban – köztük Magyarországon – volt gyakoribb a férfiak által vezetett cégek körében a működés felfüggesztése.
Világszerte a vállalkozások 23 százaléka részesült pénzügyi támogatásban a világjárvány kapcsán, ugyanakkor jelentős eltérések mutatkoztak. Például Ausztráliában, Belgiumban és Írországban a vállalkozások mintegy 50 százaléka részesült pénzügyi támogatásban, míg Európában 30, Észak-Amerikában pedig 37 százalék. Több országban ugyanakkor kevesebb mint 15 százalékuk kapott pénzügyi támogatást.
Ugyanakkor a helyi kkv-k gyakran említették meg, hogy vagy nem férnek hozzá kellő mennyiségű információhoz, vagy az adott pénzügyi támogatás nem elérhető számukra. Kanadában 57 százalék, az Egyesült Államokban 46 százalék számolt be arról, hogy bár a támogatás rendelkezésre áll, nem éltek vele.
Számos vállalkozás tulajdonosa jelezte, hogy weboldal vagy egyéb online üzleti jelenlét felállításával alkalmazkodott a világjárványhoz. A vizsgált 54 országból 49-ben a kkv-k legalább egyharmada a felmérés készítését megelőző 30 napban digitális csatornákon bonyolította forgalma legalább negyedét, Magyarországon ez az arány 39, Németországban 31, Nagy-Britanniában 56 százalék volt.
A koronavírus-járvány súlyos hatása ellenére a kkv-k vezetői világszerte optimistán nyilatkoztak vállalkozásaik középtávú kilátásaival kapcsolatban. A felmérés időpontjában nem működő kkv-k közel háromnegyede (74 százalék) jelezte, hogy a járvány visszaszorulásával újraindítja majd tevékenységét. Magyarországon a kkv-k 63 százaléka nyilatkozott optimistán, a német vállalatok 58 százalékával és a román vállalkozások 47 százalékával szemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
4000 milliárd forintnyi új beruházás érkezik hazánkba
A tavalyi a magyarországi gazdaságtörténet második legeredményesebb éve volt a…
Tovább olvasom >K&H: célba veszik a lakáspiacot a harmincasok
A középkorúak körében tízből majdnem négy ember – 37 százalék…
Tovább olvasom >K&H: ennyivel drágultak a lakások a leginkább érintettek szerint
A középkorú magyarok pesszimistábban látják a lakások árának alakulását 2024…
Tovább olvasom >