A Facebookon jelen lévő magyar kkv-k 87 százaléka aktív maradt a járvány alatt
A Facebookon jelen lévő kis- és középvállalkozások (kkv) 26 százaléka függesztette fel tevékenységét a koronavírus-járvány miatt január és május között, egyes országokban azonban több mint 50 százalékuk kényszerült erre; a magyar kkv-k 87 százaléka aktívan működött – derül ki a Facebook, a Világbank és a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) együttműködésével készült kutatásból.
A közösségi oldal felhasználóinak körében elkészített Future of Business Survey-ben több mint 50 ország mintegy 30 ezer kkv-vezetője nyilatkozott a koronavírus kis- és középvállalkozásokra gyakorolt hatásairól.
A Facebook szerdai közleménye szerint a magyar kkv-k 21 százaléka számolt be arról, hogy munkavállalóinak száma csökkent a koronavírus-járvány miatt, míg például az Egyesült Királyságban ugyanez az arány 28 százalék, Romániában pedig 26 százalék volt.
A női vezetésű kkv-k 7 százalékkal nagyobb valószínűséggel függesztették fel működésüket, mint a férfiak által vezetett cégek, ami Oroszországban volt tapasztalható leginkább, ahol 26 százalékos különbség mutatkozott. Csak négy országban – köztük Magyarországon – volt gyakoribb a férfiak által vezetett cégek körében a működés felfüggesztése.
Világszerte a vállalkozások 23 százaléka részesült pénzügyi támogatásban a világjárvány kapcsán, ugyanakkor jelentős eltérések mutatkoztak. Például Ausztráliában, Belgiumban és Írországban a vállalkozások mintegy 50 százaléka részesült pénzügyi támogatásban, míg Európában 30, Észak-Amerikában pedig 37 százalék. Több országban ugyanakkor kevesebb mint 15 százalékuk kapott pénzügyi támogatást.
Ugyanakkor a helyi kkv-k gyakran említették meg, hogy vagy nem férnek hozzá kellő mennyiségű információhoz, vagy az adott pénzügyi támogatás nem elérhető számukra. Kanadában 57 százalék, az Egyesült Államokban 46 százalék számolt be arról, hogy bár a támogatás rendelkezésre áll, nem éltek vele.
Számos vállalkozás tulajdonosa jelezte, hogy weboldal vagy egyéb online üzleti jelenlét felállításával alkalmazkodott a világjárványhoz. A vizsgált 54 országból 49-ben a kkv-k legalább egyharmada a felmérés készítését megelőző 30 napban digitális csatornákon bonyolította forgalma legalább negyedét, Magyarországon ez az arány 39, Németországban 31, Nagy-Britanniában 56 százalék volt.
A koronavírus-járvány súlyos hatása ellenére a kkv-k vezetői világszerte optimistán nyilatkoztak vállalkozásaik középtávú kilátásaival kapcsolatban. A felmérés időpontjában nem működő kkv-k közel háromnegyede (74 százalék) jelezte, hogy a járvány visszaszorulásával újraindítja majd tevékenységét. Magyarországon a kkv-k 63 százaléka nyilatkozott optimistán, a német vállalatok 58 százalékával és a román vállalkozások 47 százalékával szemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Henkel Magyarország: Karrier, értékek, időtálló bizalom
A világ egyik legátfogóbb munkáltatói márkakutatása, a Randstad Employer Brand…
Tovább olvasom >Elindult Németország legnagyobb kutatása a vegetarianizmusról és a vegán táplálkozásról
A növényi alapú táplálkozás világszerte egyre népszerűbb: egyre többen hagyják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >