A Dunapack bolgár leánya a válság ellenére is terejszkedik
A hazánkban papíralapú csomagolóeszköz-gyártásban piacvezető Dunapack bolgár leánycége a válságban is jól teljesít, az idén mintegy 2 millió levás eredményre számít, a tavalyi 608 ezer leva után.
A leányvállalat igazgatója elmondta, hogy a 2002-es privatizációval együtt mintegy 36 millió levát fektetett bolgár leányvállalatába a Dunapack.
Azzal a terjeszkedéssel, amelyet az idén a gazdasági válság ellenére értek el, már mintegy 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek Bulgáriában, és a terveik szerint ez akár a 25-30 százalékot is elérheti a jövőben.
A vállalkozásnál kiváló teljesítménynek tekintik, hogy az első kilenc havi számok alapján a nyereség megnégyszerezése mellett az árbevételük a tavalyi szinten teljesül, miközben a bolgár ipari termelés 19-20 százalékos visszaesést szenvedett el.
A cég Bulgárián kívül Macedóniában, Észak-Görögországban, Dél-Szerbiában és Törökországban is értékesít, ebből származik az árbevétel 5-10 százaléka. A papír alapú csomagolóanyag-gyártás egyik sajátossága, hogy az értékesítés általában a gyártó telep maximum 3-400 kilométeres körzetében rentábilis – írja a Menedzsment Fórum.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >