A DSV befejezte a Schenker felvásárlását: a DSV lett a világ legnagyobb logisztikai szereplője
Miután teljesültek a mintegy 106,7 milliárd dán korona (hozzávetőleg 14,3 milliárd euró) értékű Schenker-felvásárlás valamennyi feltétele és követelménye, a DSV hivatalosan is lezárta a Deutsche Bahn logisztikai leányvállalatának átvételét. A tranzakció révén egy világszinten meghatározó szállítmányozási és logisztikai szereplő jön létre, amely ügyfelei és munkavállalói számára egyaránt előnyöket kínál.
A DSV A/S örömmel jelenti be, hogy sikeresen lezárta a Schenker felvásárlását a Deutsche Bahn-tól. Ez az átalakító jelentőségű esemény a DSV történetének legnagyobb tranzakciója, amely jelentősen bővíti a vállalat globális hálózatát, szakértelmét és versenyképességét mindhárom üzletágban.
A mintegy 106,7 milliárd dán korona (kb. 14,3 milliárd euró) értékű felvásárlás révén a DSV gyakorlatilag megduplázza méretét, és megalapozza a jövőbeni fenntartható növekedést. A fúzióval létrejövő vállalat éves bevétele megközelíti a 310 milliárd dán koronát (kb. 41,6 milliárd euró), és közel 160 ezer munkavállalót foglalkoztat több mint 90 országban.
A tranzakció lezárásának bejelentése egy időben történik a DSV 2025 első negyedéves pénzügyi jelentésének közzétételével.
Jens H. Lund, a DSV csoport vezérigazgatója:
„A Schenker felvásárlásának lezárásával mérföldkőhöz érkeztünk a DSV történetében. Régóta vártuk ezt a pillanatot, és örömmel köszöntöm új kollégáinkat a DSV szervezetében. Ezzel a lépéssel a globális szállítmányozás és logisztika vezető szereplőjévé válunk egy olyan időszakban, amikor a globális ellátási láncok még soha nem voltak ilyen fókuszban. Ügyfeleinknek megbízható és rugalmas nemzetközi hálózatra van szükségük, és mi mostantól ezt magas színvonalon tudjuk biztosítani. A két vállalat egyesítésével egyedülálló, hosszú távú pénzügyi növekedésre alkalmas platformot hozunk létre ügyfeleink, munkavállalóink, részvényeseink és partnereink javára.”
Jochen Thewes, a Schenker vezérigazgatója:
„Örömmel zárjuk le ezt a jelentős mérföldkövet, és izgatottan várjuk az együttműködést a DSV-vel. Az elmúlt hónapok során folytatott párbeszéd rendkívül pozitív volt, és bizakodással tekintünk a közös jövő felé. A DSV és a Schenker tökéletesen illeszkedik egymáshoz: hasonló üzleti modell, szolgáltatási portfólió, közös értékek és magas működési színvonal jellemzi mindkét vállalatot – alig várjuk, hogy együtt folytassuk a munkát.”
Közös sikerekre alapozva
A Schenker integrálásával a DSV globális hálózata tovább erősödik, miközben új piacok és tehetségek válhatnak elérhetővé egy különösen kritikus időszakban a nemzetközi kereskedelem és az ellátási láncok számára.
A bővüléssel a DSV nemcsak földrajzi lefedettségét növeli, hanem lehetőséget kap arra is, hogy valóban end-to-end logisztikai megoldásokat kínáljon ügyfeleinek, miközben a szolgáltatások skálázhatóságával és méretgazdaságosságával iparági szinten is vezető profitabilitást érjen el.
A Schenker integrációja most kezdődik, a DSV célja, hogy zökkenőmentesen, az ügyfelek, munkavállalók és partnerek szempontjainak maximális figyelembevételével valósítsa meg az összeolvadást. Az egyik fő prioritás az ügyfélélmény szinten tartása, a szolgáltatások zavartalanságának biztosítása a folyamat során.
Várható pénzügyi hatások és 2025-ös kilátások
A Schenker 2025. május 1-jétől szerepel a DSV konszolidált pénzügyi kimutatásaiban. Előzetes becslések alapján az éves szinergiák értéke 2028 végére elérheti a 9 milliárd dán koronát.
A DSV célkitűzése, hogy az egyesített vállalat működési eredményhányada (EBIT-margin) legalább elérje a jelenlegi DSV-szinteket minden üzletágban 2028-ra.*
*A becslések 2024-es, normalizált, 6 milliárd dán koronás (kb. 800 millió eurós) Schenker EBIT-alapra vonatkoznak.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét Business Superbrands elismerést kapott a Magyar Logisztikai Egyesület
A Magyar Logisztikai Egyesületet (MLE) 2025 júniusában ismét Business Superbrands…
Tovább olvasom >Fuvarozás egy kattintásra: közeleg a kamionos Uber kora?
Ha valakinek van egy biciklije vagy robogója, könnyen lehet belőle…
Tovább olvasom >HUNGRAIL: a Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás támogatási programot a következő években is fenn kell tartani
A VEKT (Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás) támogatási programot idén is…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >