A DS Smith és a Coca-Cola az egységcsomagolás műanyag hordfüleit a „DS Smith Lift Up” csomagolási innovációra cseréli
A DS Smith, vezető globális fenntartható csomagolásgyártó vállalat és a Coca-Cola az egységcsomagolás műanyag hordfüleit a „DS Smith Lift Up” hullámpapír alapú csomagolási innovációra cseréli.
A DS Smith PLC, vezető globális fenntartható csomagolásgyártó vállalat és a Coca Cola HBC Austria együttműködésben hullámpapíralapú csomagolásra cseréli a 1,5 literes PET üdítőital gyűjtőcsomagolások műanyag hordfüleit. Ezt az új műanyaghelyettesítő megoldást 2023 szeptemberétől szállítják az ausztriai szupermarketekbe.
Az innovatív DS Smith Lift Up csomagolási megoldás olyan hullámpapír hordfül, amely 100%-ban újrahasznosítható és kényelmesebbé teszi a fogyasztók számára a csomag szállítását. A kraft papír és hullámpapíralapú megoldás a hatékony tervezésnek köszönhetően, további partnerek közreműködésével évente mintegy 200 tonnával csökkentheti a Coca-Cola HBC Ausztria a felhasznált műanyag mennyiségét.
A DS Smith és a Coca-Cola HBC határozott víziója az innovatív csomagolási megoldások kapcsán, hogy 100%-ban újrahasznosíthatóak legyenek, és a lehető legkevesebb anyagot használják fel hozzájuk.
A DS Smith Lift Up-ot a DS Smith egyedülálló Circular Design Metrics (Körforgásos Tervezés Mérőszámai) alkalmazásával fejlesztették ki, amely a csomagolás és gyártásból adódó karbonlábnyom jelentős csökkentését eredményezte. A Krones, vezető csomagológép-gyártóval együttműködésben készült DS Smith Lift Up innováció különböző méretű palackokhoz alkalmazható. Az egységcsomag hordfüle puha markolattal segíti, hogy a fogyasztók kényelmesen hazavigyék a PET-palackos termékeket, melyeket stabilan tart a fenntartható csomagolás.
Stefano Rossi, CEO Packaging Solutions Division, DS Smith:
„Büszkék vagyunk, hogy partnerek vagyunk ebben az innovatív csomagolási megoldásban, amely csökkenti a felesleges hulladékot és az egyszer használatos műanyagot. A DS Smith Lift Up koncepciót a DS Smith Circular Design Metrics (Körforgásos Tervezés Mérőszámai) megközelítést alkalmazva alkottuk meg. A lehető legkevesebb anyagot használtuk, csökkentve a környezetre gyakorolt hatást. Nem mellesleg, fantasztikusan fest az üzletekben és szupermarketekben. A Coca-Cola HBC, a Krones és a DS Smith együttműködése kulcsfontosságú az egyszer használatos műanyagok csökkentésében, s hogy innovációval előmozdítsuk a változást. Vállalatunk tevékenységének középpontjában a fenntartható tervezés áll, és ez egy ragyogó példa arra, hogy a csomagolásban milyen innovációs lehetőség rejlik, amely a gyártók, a kiskereskedők és a fogyasztók számára is utat mutat egy fenntarthatóbb jövő felé.”
Marcel Martin, CCHBC’s Chief Corporate Affairs and Sustainability Officer:
„Ez az első ilyen jellegű csomagolási megoldás a Coca-Cola, Fanta és Sprite 1,5 literes gyűjtőcsomagolásához, ami a vállalkozói gondolkodásmódunk, a megbízható partnerekkel való együttműködésbe vetett abszolút hitünk és a 2040-re nettó nulla kibocsátás elérésére irányuló törekvésünk eredménye. Vállalatunk 2022-ben hatodik alkalommal lett a világ legfenntarthatóbb italgyártó vállalata a Dow Jones Fenntarthatósági Indexen, a világ egyik vezető globális fenntarthatósági értékelése szerint. Megtiszteltetés számunkra, hogy az S&P Global Sustainability Yearbook 2023 61 iparág, több mint 7000 vállalatát vizsgálva az első helyre sorolt minket. 2023-ban pedig immáron kilencedik éve az MSCI ESG Ratings legjobb fenntarthatósági értékelését kaptuk. Tisztában vagyunk azonban az előttünk álló hatalmas feladattal, hogy fenntarthatóbb üzleti tevékenységet alakítsunk ki. Folytatjuk a fejlesztéseket, az együttműködést és a beruházásokat, hogy továbbra is fenntartható módon kínáljuk italainkat.”
A 1,5 literes PET gyűjtőcsomagolások új csomagolási megoldását a Coca-Cola, Fanta, Sprite és Mezzo mix márkákhoz használják Ausztriában.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >