A drágább teák iránt nőtt a kereslet
Közeledik a tél, a tea igazi szezonja. Polchelyét azonban a hideg időszakban sem szokták megnövelni az eladótérben. Inkább gyakoribb promóciók, újdonságok jelzik a kereslet megélénkülését.
A tea éves piaca meghaladja a 13 milliárd forintot. Bolti eladása értékben 2 százalékkal nőtt 2010. december–2011. májusban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ugyanakkor mennyiséget tekintve nem változott az értékesítés. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Az értékben mért növekedés fő oka, hogy a fogyasztók többet vásároltak drágább teákból. Figyelemre méltó, hogy amíg a fogyasztók jelentős része igyekszik spórolni élelmiszer vásárlásánál is, addig a teánál éppen ellenkező trendeket is látunk.
A vásárlók egy rétege számára mind fontosabbak az átlagosnál drágább zöld és valódi gyümölcsteák. Ez a két szegmens, a gyógyteákkal együtt, már nemcsak értékben, hanem mennyiségben is a piac több mint felét teszi ki. Legnagyobb szegmens persze továbbra is a hagyományos fekete tea.
A bolttípusok között a koncentrálódás mértéke változatlan. A 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre jutott, értéket tekintve, a forgalom 61 százaléka a legutóbbi félév során, ahogyan a tavalyi hasonló időszakban is.
A tea gyártói márkái igen erősek. Az értékben mért eladásokból 89 százalék jutott rájuk tavaly. Igaz, egy évvel korábban ez az arány 92 százalékot ért el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >