A drágább teák iránt nőtt a kereslet

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 09. 19. 23:29

Közeledik a tél, a tea igazi szezonja. Polchelyét azonban a hideg időszakban sem szokták megnövelni az eladótérben. Inkább gyakoribb promóciók, újdonságok jelzik a kereslet megélénkülését.

A tea éves piaca meghaladja a 13 milliárd forintot. Bolti eladása értékben 2 százalékkal nőtt 2010. december–2011. májusban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ugyanakkor mennyiséget tekintve nem változott az értékesítés. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Az értékben mért növekedés fő oka, hogy a fogyasztók többet vásároltak drágább teákból. Figyelemre méltó, hogy amíg a fogyasztók jelentős része igyekszik spórolni élelmiszer vásárlásánál is, addig a teánál éppen ellenkező trendeket is látunk.

A vásárlók egy rétege számára mind fontosabbak az átlagosnál drágább zöld és valódi gyümölcsteák. Ez a két szegmens, a gyógyteákkal együtt, már nemcsak értékben, hanem mennyiségben is a piac több mint felét teszi ki. Legnagyobb szegmens persze továbbra is a hagyományos fekete tea.

A bolttípusok között a koncentrálódás mértéke változatlan. A 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre jutott, értéket tekintve, a forgalom 61 százaléka a legutóbbi félév során, ahogyan a tavalyi hasonló időszakban is.

A tea gyártói márkái igen erősek. Az értékben mért eladásokból 89 százalék jutott rájuk tavaly. Igaz, egy évvel korábban ez az arány 92 százalékot ért el.

Kapcsolódó cikkeink