A diszkontok dominálnak a táblás csokoládék piacán

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 08. 21:16

2010 első tíz hónapjában a diszkontok megőrizték vezető helyüket a táblás csokoládék piacán, de jelentősen erősödtek a hipermarketek is, míg a független kisboltok súlya tovább csökkent – derül ki a GfK Hungária a háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.

A táblás csokoládék forgalmának több mint a felét a diszkontok és a hipermarketek bonyolítják. A szupermarketek és a lánchoz tartozó kisboltok általános piaci súlyuknak megfelelően részesednek ebből a kategóriából, míg a független kisboltok, valamint a C+C áruházak szerepe kevésbé jelentős.

Ha 2010 első tíz hónapját a megelőző év hasonló időszakához viszonyítjuk, a diszkontoknál a Plus átalakítása miatt kiesést regisztrálhatunk, amely forgalom azonban a szupermarketek helyett inkább a hipermarketek irányába mozdult el. A kisboltok között pedig a lánchoz tartozók súlya növekedett a függetlenek számlájára.

A tábláscsokoládé-szegmens forgalmának közel 70 százalékát a márkázott termékek adják. A kereskedelmi márkák 2010 első tíz hónapjában az átlagnál valamivel nagyobb súllyal szerepeltek Budapesten és az ország északkeleti részén, míg a déli országrészekben a márkatermékek adták a forgalom átlagosnál nagyobb hányadát. n

Csillag Zoltán

A tábláscsokoládé-vásárlások mennyiségbeli megoszlása a termékbeszerzés helye szerint, 2009. és 2010. január–októberi időszakban, százalékban

2009. 2010. jan.–okt. jan.–okt.

Hipermarket 21 25

Szupermarket 17 17

Diszkont 37 34

Kisbolt – lánc 13 14

Kisbolt – független 8 6

C+C 1 1

Egyéb 3 3

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Az egyes régiók súlya a tábláscsokoládé-vásárlások mennyiségét tekintve, 2010. január–

októberi időszakban, százalékban

Összes táblás Márkatermék Kereskedelmi márka

Budapest 19 18 21

Északnyugat 19 18 18

Északkelet 25 25 26

Délnyugat 11 12 10

Délkelet 26 27 26

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Kapcsolódó cikkeink