A diszkontok dominálnak a táblás csokoládék piacán
2010 első tíz hónapjában a diszkontok megőrizték vezető helyüket a táblás csokoládék piacán, de jelentősen erősödtek a hipermarketek is, míg a független kisboltok súlya tovább csökkent – derül ki a GfK Hungária a háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.
A táblás csokoládék forgalmának több mint a felét a diszkontok és a hipermarketek bonyolítják. A szupermarketek és a lánchoz tartozó kisboltok általános piaci súlyuknak megfelelően részesednek ebből a kategóriából, míg a független kisboltok, valamint a C+C áruházak szerepe kevésbé jelentős.
Ha 2010 első tíz hónapját a megelőző év hasonló időszakához viszonyítjuk, a diszkontoknál a Plus átalakítása miatt kiesést regisztrálhatunk, amely forgalom azonban a szupermarketek helyett inkább a hipermarketek irányába mozdult el. A kisboltok között pedig a lánchoz tartozók súlya növekedett a függetlenek számlájára.
A tábláscsokoládé-szegmens forgalmának közel 70 százalékát a márkázott termékek adják. A kereskedelmi márkák 2010 első tíz hónapjában az átlagnál valamivel nagyobb súllyal szerepeltek Budapesten és az ország északkeleti részén, míg a déli országrészekben a márkatermékek adták a forgalom átlagosnál nagyobb hányadát. n
Csillag Zoltán
A tábláscsokoládé-vásárlások mennyiségbeli megoszlása a termékbeszerzés helye szerint, 2009. és 2010. január–októberi időszakban, százalékban
2009. 2010. jan.–okt. jan.–okt.
Hipermarket 21 25
Szupermarket 17 17
Diszkont 37 34
Kisbolt – lánc 13 14
Kisbolt – független 8 6
C+C 1 1
Egyéb 3 3
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Az egyes régiók súlya a tábláscsokoládé-vásárlások mennyiségét tekintve, 2010. január–
októberi időszakban, százalékban
Összes táblás Márkatermék Kereskedelmi márka
Budapest 19 18 21
Északnyugat 19 18 18
Északkelet 25 25 26
Délnyugat 11 12 10
Délkelet 26 27 26
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Hungexpo: több mint 23 ezer látogató kereste fel a Utazás+ Kiállítást és a Budapest Boat Show-t
Több mint 23 ezer látogató kereste fel a 47. Utazás+…
Tovább olvasom >Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >