A diákmunkát vállalók előnyben részesítik a rugalmas munkaidőt egy felmérés szerint
A diákmunka vállalásánál a fiatalok számára a fő motiváció a pénzkeresés, a munkahely kiválasztásakor ugyanakkor már a rugalmas munkaidő a legfontosabb szempont – közölte a Work Force Kft. hétfőn az MTI-vel.
A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet májusban készült online felmérését 172, 15 évesnél idősebb diák töltötte ki. A válaszadók 96 százaléka jelezte, hogy a nyári szünet legalább egy részét munkával töltené majd. A fiatalok 85,5 százaléka a pénzkeresést jelölte meg fő motivációnak.
A felmérésben résztvevők mintegy 90 százaléka dolgozott már korábban is. A megkérdezettek 71,1 százaléka a kereskedelemben, közel harmaduk pedig a vendéglátásban, turizmusban is kipróbálta magát, a válaszadók 17,5-17,5 százaléka pedig megfordult az irodai adminisztráció és a gyártás, termelés területén.
A legtöbben idén nyáron is a kereskedelemben helyezkednének el, a kérdőívet kitöltők 67,5 százaléka jelezte ezt. A vendéglátás, turizmust a diákok 53,6 százaléka választaná, és valamivel több mint 40 százalékuk kipróbálná azt is, hogy milyen a munka irodai környezetben.
A felmérésből az is kiderült, hogy a diákok számára a munkahely kiválasztásakor a rugalmas munkaidő a legfontosabb szempont, 89,2 százalékuk emelte ezt ki, a pénz közel háromnegyedük számára kiemelt tényező.
A közlemény idézte Papp Nórát, a Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet üzletágvezetőjét, aki szerint a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben a diák kollégák szerepe felértékelődik, különösen a nyári időszakban. Viszont azt is látni kell, hogy a fiatalok ma már nem vállalnak el akármilyen feladatot, ugyanúgy válogatnak a lehetőségek között, mint a főállású munkavállalók. Éppen ezért kulcsfontosságú a vállalkozások számára, hogy vonzóvá és versenyképessé váljanak a fiatalok szemében – tette hozzá a szakember.
A felmérésben arra is kitértek, a válaszadók majdnem 29 százaléka jelezte, hogy megtakarításként tekint a diákmunkával keresett pénzre, így félretenné azt. A kérdőívet kitöltők 14,5 százaléka jogosítvány vagy nyelvvizsga megszerzésére költi a nyári keresetét és 12,7-12,7 százalékuk szánja szórakozásra, valamint mindennapi kiadásai fedezésére a munkával szerzett összeget.
A 100 százalékban magyar tulajdonú Work Force Kft. több mint 15 éve foglalkozik munkaerő-kölcsönzéssel és munkaerő-közvetítéssel. Megbízói között termelő- és gyártó cégek, valamint a szolgáltató szektorban működő vállalatok egyaránt megtalálhatóak. Országszerte 8 irodával rendelkezik, 300 ügyfél számára biztosítja folyamatosan a megfelelő munkaerő rendelkezésre állását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mennyi diákmunkával lehet megkeresni a pénzt egy fesztiválbelépőre? – Szakértő válaszol
Már javában tart az idei nyári szünet és vele a…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >