A diákmunkát vállalók előnyben részesítik a rugalmas munkaidőt egy felmérés szerint
A diákmunka vállalásánál a fiatalok számára a fő motiváció a pénzkeresés, a munkahely kiválasztásakor ugyanakkor már a rugalmas munkaidő a legfontosabb szempont – közölte a Work Force Kft. hétfőn az MTI-vel.

A diákmunkát vállalók a rugalmas munkaidőt kedvelik
A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet májusban készült online felmérését 172, 15 évesnél idősebb diák töltötte ki. A válaszadók 96 százaléka jelezte, hogy a nyári szünet legalább egy részét munkával töltené majd. A fiatalok 85,5 százaléka a pénzkeresést jelölte meg fő motivációnak.
A felmérésben résztvevők mintegy 90 százaléka dolgozott már korábban is. A megkérdezettek 71,1 százaléka a kereskedelemben, közel harmaduk pedig a vendéglátásban, turizmusban is kipróbálta magát, a válaszadók 17,5-17,5 százaléka pedig megfordult az irodai adminisztráció és a gyártás, termelés területén.
A legtöbben idén nyáron is a kereskedelemben helyezkednének el, a kérdőívet kitöltők 67,5 százaléka jelezte ezt. A vendéglátás, turizmust a diákok 53,6 százaléka választaná, és valamivel több mint 40 százalékuk kipróbálná azt is, hogy milyen a munka irodai környezetben.
A felmérésből az is kiderült, hogy a diákok számára a munkahely kiválasztásakor a rugalmas munkaidő a legfontosabb szempont, 89,2 százalékuk emelte ezt ki, a pénz közel háromnegyedük számára kiemelt tényező.
A közlemény idézte Papp Nórát, a Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet üzletágvezetőjét, aki szerint a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben a diák kollégák szerepe felértékelődik, különösen a nyári időszakban. Viszont azt is látni kell, hogy a fiatalok ma már nem vállalnak el akármilyen feladatot, ugyanúgy válogatnak a lehetőségek között, mint a főállású munkavállalók. Éppen ezért kulcsfontosságú a vállalkozások számára, hogy vonzóvá és versenyképessé váljanak a fiatalok szemében – tette hozzá a szakember.
A felmérésben arra is kitértek, a válaszadók majdnem 29 százaléka jelezte, hogy megtakarításként tekint a diákmunkával keresett pénzre, így félretenné azt. A kérdőívet kitöltők 14,5 százaléka jogosítvány vagy nyelvvizsga megszerzésére költi a nyári keresetét és 12,7-12,7 százalékuk szánja szórakozásra, valamint mindennapi kiadásai fedezésére a munkával szerzett összeget.
A 100 százalékban magyar tulajdonú Work Force Kft. több mint 15 éve foglalkozik munkaerő-kölcsönzéssel és munkaerő-közvetítéssel. Megbízói között termelő- és gyártó cégek, valamint a szolgáltató szektorban működő vállalatok egyaránt megtalálhatóak. Országszerte 8 irodával rendelkezik, 300 ügyfél számára biztosítja folyamatosan a megfelelő munkaerő rendelkezésre állását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 0,4 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal mérséklődött
Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,4…
Tovább olvasom >Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
A kiskereskedelmi forgalom márciusi megtorpanása csupán átmeneti, technikai jelenség, amelynek…
Tovább olvasom >