A Diageo és a Waitrose külön polcrészt biztosít az alkoholmentes italok számára

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 08. 09. 09:06

A Diageóval kötött új partnersége keretében a Waitrose 60%-kal növeli az alkoholmentes italoknak biztosított polcrészt.

Az élelmiszerlánc az Egyesült Királyság 253 üzletében biztosít dedikált helyet az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italoknak és teszi azokat a vásárlók számára könnyebben elérhetővé.

A Waitrose közlése szeirnt az elmúlt 12 hónapban 20%-kal nőtt az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes termékek forgalma üzleteiben – közülük leggyorsabban a söreladás növekedett.

A Diageo és az Ipsos februári kutatása szerint azonban tízből hét brit felnőtt szeretné, ha a boltokban könnyebben lehetne megtalálni az alkoholmentes italokat.

Ennek ismeretében lépett együttműködésre a Johnnie Walker márka tulajdonos a Waitrose-szal, aminek követeztében kialakított polcsorokon 70 – nem kizárólag a Diageo portfoliójába tartozó – alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes ital kerül kihelyezésre.

Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italok fogyasztása gyorsan válik általános trenddé: a vásárlók 99%-a számolt be arról, hogy az elmúlt évben vásárolt ilyen termékeket [Kantar Shopper Panel 2023. július 9-i állapot].

Emellett a brit felnőttek közel fele (47%) váltogatja az alkoholos és az alacsony alkoholtartalmú, illetve alkoholmentes italokat ugyanazon fogyasztási alkalom során, és a felnőttek 40%-a szeretné mérsékelni az alkoholfogyasztását [Kantar Alcovision Data 2023. május 31.].

Erre válaszul a multinacionális italgyártó cégek, köztük a Diageo, az Asahi és a Carlsberg kiterjesztették zászlóshajó termékeiket az alkoholmentes kategóriára is.

Pierpaolo Petrassi, a Waitrose BWS vezetője üdvözölte, hogy az ismert márkák immár alkoholmentes változatban is elérhetővé váltak, ami a kategória növekedésének egyik kulcstényezője.

The Grocer

Kapcsolódó cikkeink