A Diageo és a Waitrose külön polcrészt biztosít az alkoholmentes italok számára
A Diageóval kötött új partnersége keretében a Waitrose 60%-kal növeli az alkoholmentes italoknak biztosított polcrészt.
Az élelmiszerlánc az Egyesült Királyság 253 üzletében biztosít dedikált helyet az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italoknak és teszi azokat a vásárlók számára könnyebben elérhetővé.
A Waitrose közlése szeirnt az elmúlt 12 hónapban 20%-kal nőtt az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes termékek forgalma üzleteiben – közülük leggyorsabban a söreladás növekedett.
A Diageo és az Ipsos februári kutatása szerint azonban tízből hét brit felnőtt szeretné, ha a boltokban könnyebben lehetne megtalálni az alkoholmentes italokat.
Ennek ismeretében lépett együttműködésre a Johnnie Walker márka tulajdonos a Waitrose-szal, aminek követeztében kialakított polcsorokon 70 – nem kizárólag a Diageo portfoliójába tartozó – alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes ital kerül kihelyezésre.
Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italok fogyasztása gyorsan válik általános trenddé: a vásárlók 99%-a számolt be arról, hogy az elmúlt évben vásárolt ilyen termékeket [Kantar Shopper Panel 2023. július 9-i állapot].
Emellett a brit felnőttek közel fele (47%) váltogatja az alkoholos és az alacsony alkoholtartalmú, illetve alkoholmentes italokat ugyanazon fogyasztási alkalom során, és a felnőttek 40%-a szeretné mérsékelni az alkoholfogyasztását [Kantar Alcovision Data 2023. május 31.].
Erre válaszul a multinacionális italgyártó cégek, köztük a Diageo, az Asahi és a Carlsberg kiterjesztették zászlóshajó termékeiket az alkoholmentes kategóriára is.
Pierpaolo Petrassi, a Waitrose BWS vezetője üdvözölte, hogy az ismert márkák immár alkoholmentes változatban is elérhetővé váltak, ami a kategória növekedésének egyik kulcstényezője.
Kapcsolódó cikkeink
Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >Új házhoz szállítási szolgáltatást indított a Deliveroo
A Deliveroo Deliveroo Express nevű új szolgáltatása az Egyesült Királyságban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >