A Danone új irányokat jelöl ki az egészségügyi táplálkozás terén
A Danone, a francia élelmiszeripari óriás, kiemelt figyelmet fordít az egészségügyi táplálkozás üzletágára, amelyben az idősödő népesség és a betegek speciális táplálkozási igényeit igyekszik kielégíteni. Antoine de Saint-Affrique, a vállalat vezérigazgatója szerint az elöregedő társadalom igényeihez alkalmazkodva növelik a rákos betegeknek és időseknek szánt tápláló italok fejlesztését.
Demográfiai változások és piaci lehetőségek

Figyelnek a betegekre
Az Egyesült Nemzetek Szervezete előrejelzése szerint 2050-re a világ 65 éves vagy annál idősebb lakossága eléri az 1,6 milliárd főt. Ez a demográfiai változás nemcsak a táplálkozási szokások megváltozását indukálja, hanem a betegségek gyakoriságának növekedését is, amely szintén speciális táplálkozási igényeket generál.
A Danone stratégiája
A Danone a tápláló italokon túl fehérjével, tápanyagokkal és rostokkal gazdagított termékeket is gyárt, amelyek támogatják a bélflóra egészségét és hozzájárulnak a betegségek leküzdéséhez. A cég ezen kívül különös figyelmet fordít az olyan speciális termékek fejlesztésére, mint a Fortimel, amely az étvágytalan rákos betegek számára készült és minden szükséges tápanyagot tartalmaz.
Innováció és bővülés
A Danone nemcsak fejleszt, hanem bővít is: a vállalat nemrégiben vásárolta meg a Functional Formularies-t a Swander Pace Capitaltól, és jelentős összeget, 70 millió eurót fektet be egy franciaországi gyártósorba. Ezenfelül a lengyel Promedica vállalatot is megvásárolta, amely a betegek otthoni ellátására szakosodott.
Társadalmi kötvények és a jövő
A Danone, mint társadalmi kötvénykibocsátó is aktív szerepet vállal: 2018-ban 300 millió eurót vont be, amelyet többek között az egészséges táplálkozás előmozdításával kapcsolatos kutatásokra fordított. Ez a kötvény túljegyezett volt, a kereslet meghaladta a 700 millió eurót, ami jól mutatja a befektetők és a piac érdeklődését az egészségügyi táplálkozás iránt.
Kapcsolódó cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >