A Danone új irányokat jelöl ki az egészségügyi táplálkozás terén
A Danone, a francia élelmiszeripari óriás, kiemelt figyelmet fordít az egészségügyi táplálkozás üzletágára, amelyben az idősödő népesség és a betegek speciális táplálkozási igényeit igyekszik kielégíteni. Antoine de Saint-Affrique, a vállalat vezérigazgatója szerint az elöregedő társadalom igényeihez alkalmazkodva növelik a rákos betegeknek és időseknek szánt tápláló italok fejlesztését.
Demográfiai változások és piaci lehetőségek
Az Egyesült Nemzetek Szervezete előrejelzése szerint 2050-re a világ 65 éves vagy annál idősebb lakossága eléri az 1,6 milliárd főt. Ez a demográfiai változás nemcsak a táplálkozási szokások megváltozását indukálja, hanem a betegségek gyakoriságának növekedését is, amely szintén speciális táplálkozási igényeket generál.
A Danone stratégiája
A Danone a tápláló italokon túl fehérjével, tápanyagokkal és rostokkal gazdagított termékeket is gyárt, amelyek támogatják a bélflóra egészségét és hozzájárulnak a betegségek leküzdéséhez. A cég ezen kívül különös figyelmet fordít az olyan speciális termékek fejlesztésére, mint a Fortimel, amely az étvágytalan rákos betegek számára készült és minden szükséges tápanyagot tartalmaz.
Innováció és bővülés
A Danone nemcsak fejleszt, hanem bővít is: a vállalat nemrégiben vásárolta meg a Functional Formularies-t a Swander Pace Capitaltól, és jelentős összeget, 70 millió eurót fektet be egy franciaországi gyártósorba. Ezenfelül a lengyel Promedica vállalatot is megvásárolta, amely a betegek otthoni ellátására szakosodott.
Társadalmi kötvények és a jövő
A Danone, mint társadalmi kötvénykibocsátó is aktív szerepet vállal: 2018-ban 300 millió eurót vont be, amelyet többek között az egészséges táplálkozás előmozdításával kapcsolatos kutatásokra fordított. Ez a kötvény túljegyezett volt, a kereslet meghaladta a 700 millió eurót, ami jól mutatja a befektetők és a piac érdeklődését az egészségügyi táplálkozás iránt.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások…
Tovább olvasom >A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >