A Danone a Ferrero-nak adná a Michel et Augustin brandjét
A francia élelmiszeripari vállalat, a Danone kizárólagos tárgyalásokat folytat az olasz csokoládégyárral, a Ferreróval a Michel et Augustin márka eladásáról, amelynek süteményei, sajtjai és felvágottjai a francia szupermarketek polcain népszerűek.
„A Michel et Augustin egy nagyon kedvelt márka, de nem illeszkedik befektetési prioritásainkba, a Renew Danone stratégia keretében”
– nyilatkozta a Danone csoport vezérigazgató-helyettese, Juergen Esser az ESM-nek.
„Ez a legjobb módja annak, hogy hosszú távú értéket teremtsünk, miközben lehetőséget teremtünk a Michel et Augustin számára a Ferreronál a fejlődésre.”
A Michel et Augustin márkát 2004-ben indították el Augustin Paluel-Marmont és Michel de Rovira vállalkozók, és a Danone 2016-ban vásárolta azt meg, a Danone Manifesto Ventures üzletágán belül.
Termékeiket Franciaországon kívül hat más ország piacán értékesítik.
A tervezett tranzakció várhatóan a következő hónapokban zárul le a szokásos zárófeltételek teljesülése esetén.
„A tervezett felvásárlás erősítené a Ferrero ökoszisztémáját Franciaországban, és a csoport jelenlétét a prémium kekszpiacon, az Egyesült Királyságban a Burton’s Biscuit Company és a Fox’s, Dániában a Kelsen Group, Belgiumban pedig a Delacre felvásárlásai után”
– áll a Ferreróhoz tartozó belga CTH Invest vállalat közleményében.
A Danone októberben 6,2%-os növekedést jelentett be a harmadik negyedéves értékeiben, amely elérte a 6,906 milliárd eurót, felülmúlva az elemzők várakozásait.
A vállalat minden üzleti szegmensében növekedést tapasztaltak, hozzátéve, hogy az Essential Dairy and Plant-based products üzletág folyamatos átalakítása Európában pozitív eredményeket hozott.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások…
Tovább olvasom >A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >