Magazin: A CSR élvonalában – CSR Hungary Díjak 2019
A Felelős üzleti csúcs a jövő gazdaságáért című konferenciáját követően tavaly decemberben adta át díjait a CSR Hungary a Magyar Üzleti Felelősség Díj rendezvény keretében. A CSR Hungary Díjakat immár 12 éve ítélik oda olyan cégeknek és szervezeteknek, amelyek valóban komolyan veszik az üzleti társadalmi felelősségvállalást, és lelkesen végzik ezt a tevékenységet.
Számos vállalkozás pályázott 2019-ben is az önkéntes védjegyhasználati jogra, s ebből 22-en kerültek ki győztesként. A díjátadón Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója, a CSR Hungary Díj alapítója úgy fogalmazott: ma már a vállalati felelősség és a fenntarthatóság piaci értéket és versenyképességet növelő tényezővé vált, s mind a magyar érdekeltségű, mind a külföldi, nemzetközi, globális érdekeltségű cégek hazai képviseleteinek üzleti működésében is egyre inkább kikerülhetetlen feltétellé válik, s tölt be prevenciós és kontrollszerepet. A vállalatoknak a hosszú távú működés szempontjából érdeke ez a tevékenység, mivel a hiánya ma már növekvő kockázatokat rejt magában.
A díjátadón Hizó Ferenc, az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartható fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára elmondta: óriási érdem, ha egy vállalkozás felismeri, hogy a gazdasági érdekek érvényre juttatása, valamint a fenntartható fejlődés és növekedés irányába tett erőfeszítések nem egymással ellentétes, egymást kizáró tevékenységek, hanem egymás kiegészítői.
Hiteles vállalati felelősségmenedzsment
– A Magyar Üzleti Felelősség Díja egy hazai, „alulról” jövő, önálló kezdeményezés eredménye, mely évente értékeli Magyarország legkiemelkedőbb felelős és fenntartható kezdeményezéseit, projektjeit és menedzsmentrendszereit az üzleti szektorban, összehangolva a helyi értékeket a nemzetközi szakmai igényekkel – mondta el Takács Júlia lapunknak.
A CSR Hungary ügyvezető igazgatója szerint hangsúlyozta: a Magyar Üzleti Felelősségvállalás Díj, a CSR Hungary Díj pályázati struktúra ma már – a 2006-ban a CSR Hungary Díj Programjának részeként tervezett – önkéntes védjegyhasználati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősségmenedzsment-rendszerét.
– Az önkéntes védjegyhasználati rendszerben részt vevők a többszintes ellenőrzéssel, a CSR Hungary Díj védjegyeinek használatával pozicionálják magukat a piacon, az egyes iparágakban, a közbeszerzési folyamatokban és az egyre tudatosabb fogyasztók és más érintettek felé is, hozzájárulva ezzel a fenntartható és felelős üzleti kultúra terjesztéséhez – tette hozzá Takács Júlia.
Öt kategóriában
A CSR Hungary díjazottjai öt különböző kategóriában pályázhattak.
A felelős és fenntartható vállalatért kategória a szervezet környezeti, szociális és pénzügyi fenntarthatóságát mutatja be üzleti modelljén keresztül, amely azonosítja a kockázat forrásait a beszállítói láncban is, s ha szükséges, az igényelt változásokat is elvégzi. Ebben a kategóriában a K&H Csoport kapta meg a CSR Hungary Díjat.
A Közös ügyek – Közös felelősségek kategória a legjobb közösségi fejlesztéseket és programokat tartalmazza sport, esélyegyenlőség, oktatás, kultúra és egészség terén. Itt az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt., a Bonduelle Central Europe Kft., a Hungaropharma Zrt., a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest, a L’Oréal Magyarország Kft., a Mapei Kft., az MVM Zrt., az NI Hungary Kft., a Poli-Farbe Vegyipari Kft., a Szerencsejáték Zrt., a Tesco-Global Áruházak Zrt., a Tungsram Group és az UniCredit Bank Hungary Zrt. kapott elismerést.
A Junior kategória lényege az értékek folyamatosságának a különböző generációk közötti megfelelő szintű és minőségű oktatással történő biztosítása. Ebben a kategóriában azokat a projekt pályázatokat várták, melyek e generációt, akár a fenntarthatóság, a felelősség értékeinek a megőrzésére, akár önmaguk védelmében felelősebb döntések meghozatalára ösztönzi. Ebben a kategóriában a Dreher Sörgyárak Zrt. & Starski / PPH Media kapott CSR Hungary Díjat.
A Felelős együttműködés kategóriába olyan projekteket kerestek, melyek a korábban meglévő határokat átlépve kifejezetten a kereskedelmi partnerekkel, beszállítókkal, iparági partnerekkel, NGO-kkal hosszabb távon fenntartható eredményeket tudnak létrehozni. Itt az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt., a Rossmann Magyarország Kft. és a Tesco-Global Áruházak Zrt. nyerte el a díjat.
A Belső CSR megoldások kategóriába a munkatársi megoldások és viselkedésváltások legjobb megoldásai tartoznak. Ebben a kategóriában idén az Egis Gyógyszergyár Zrt.-t, a L’Oréal Magyarország Kft.-t, a PEMÜ Műanyagipari Zrt.-t és a Tungsram Groupot értékelték a legjobbaknak.
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője különdíjat adott át az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-nek, a K&H Csoportnak, a L’Oréal Magyarország Kft.-nek és a Rossmann Magyarország Kft.-nek. Ezekről a pályázatokról a kapcsolódó cikkek rovatban olvasható részletes beszámoló. //
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >