A csirkemell a kedvenc – újra emelkedik a húsfogyasztás Magyarországon
A hazai vásárlók továbbra is a baromfihúst részesítik előnyben – derül ki a Lidl Magyarország friss adataiból. A csirkemell a legkeresettebb termék, de a teljes szárnyasfrisshús-forgalom is kiemelkedő. A vállalat adatai szerint 2024-ben a szárnyas frisshús értékesítése meghaladta a 45 ezer tonnát, és ebből a csirkemell önmagában is nagyobb forgalmat generált, mint az összes többi húsféle együttvéve. A vásárlók preferenciáit a KSH statisztikái is alátámasztják: a baromfihús-fogyasztás országosan is domináns – írja a Pénzcentrum.
A Központi Statisztikai Hivatal 2023-as adatai szerint az egy főre jutó éves húsfogyasztás elérte a 68 kilogrammot, ebből 36,3 kg baromfihús, 29,3 kg sertéshús, míg mindössze 3,1 kg marha- és borjúhús volt. Bár ez a mennyiség magasnak tűnhet, a magyar húsfogyasztás még mindig elmarad a nyolcvanas évek csúcsától, amikor az éves mennyiség meghaladta a 80 kilogrammot. A tendencia azonban ismét emelkedőben van. Európai szinten is nő a baromfihús népszerűsége: 2025-re az uniós fogyasztás elérheti a 25,2 kg/fő értéket, szemben a 2000-es évek eleji 16,4 kg-mal.
A Lidl Magyarország évente mintegy 70 ezer tonna frisshúst értékesít, jellemzően hazai beszállítóktól származó alapanyagokból. A kínálatban 41-féle baromfihús, valamint 56-féle egyéb húsféle – köztük sertés és marha – szerepel. A vállalat saját márkás Húsfarm termékei 100%-ban magyar eredetűek. A diszkontlánc a „Lidl a magyar beszállítókért” program keretében exportpiacra is segíti partnereit: a hazai hústermelők termékei 22 európai országban elérhetők, különösen népszerű a teljes kacsa és a pulyka, amelyekből évi 5 ezer tonna jut külföldre.
A Lidl nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerbiztonságra is: beszállítóiknak szigorú nemzetközi tanúsítványokkal kell rendelkezniük, és termékeik rendszeres laborvizsgálaton esnek át. Az előre csomagolt húsok esetében védőgázas csomagolást alkalmaznak, amely természetes összetevőkből áll, nem befolyásolja az ízt vagy állagot, ugyanakkor 5–11 napos frissességet biztosít.
A frisshús-forgalom növekedése nemcsak piaci, hanem stratégiai kérdés is: a magyar húsipar versenyképessége és a fenntartható ellátási láncok megerősítése érdekében kulcsszerepet játszanak az olyan kereskedelmi modellek, amelyek stabil keresletet biztosítanak a hazai termelők számára – mind belföldön, mind a nemzetközi piacokon.
Kapcsolódó cikkeink
IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok…
Tovább olvasom >Új márkaidentitás a Lidlnél: középpontban a mozgás öröme
A CRIVIT márka elindította első nemzetközi omnichannel kampányát, „FIND YOUR…
Tovább olvasom >Erősen indul a grillszezon a Lidlnél
A Lidl Magyarország több mint 60 típusú és ízesítésű frisshússal és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Nem a patikákon múlik – önkéntes árkorlátot kérne a kormány a gyógyszerpiaci szereplőktől
A kormány a nem támogatott gyógyszerek árának letörését tűzte ki…
Tovább olvasom >