A csirkemell a kedvenc – újra emelkedik a húsfogyasztás Magyarországon
A hazai vásárlók továbbra is a baromfihúst részesítik előnyben – derül ki a Lidl Magyarország friss adataiból. A csirkemell a legkeresettebb termék, de a teljes szárnyasfrisshús-forgalom is kiemelkedő. A vállalat adatai szerint 2024-ben a szárnyas frisshús értékesítése meghaladta a 45 ezer tonnát, és ebből a csirkemell önmagában is nagyobb forgalmat generált, mint az összes többi húsféle együttvéve. A vásárlók preferenciáit a KSH statisztikái is alátámasztják: a baromfihús-fogyasztás országosan is domináns – írja a Pénzcentrum.
A Központi Statisztikai Hivatal 2023-as adatai szerint az egy főre jutó éves húsfogyasztás elérte a 68 kilogrammot, ebből 36,3 kg baromfihús, 29,3 kg sertéshús, míg mindössze 3,1 kg marha- és borjúhús volt. Bár ez a mennyiség magasnak tűnhet, a magyar húsfogyasztás még mindig elmarad a nyolcvanas évek csúcsától, amikor az éves mennyiség meghaladta a 80 kilogrammot. A tendencia azonban ismét emelkedőben van. Európai szinten is nő a baromfihús népszerűsége: 2025-re az uniós fogyasztás elérheti a 25,2 kg/fő értéket, szemben a 2000-es évek eleji 16,4 kg-mal.
A Lidl Magyarország évente mintegy 70 ezer tonna frisshúst értékesít, jellemzően hazai beszállítóktól származó alapanyagokból. A kínálatban 41-féle baromfihús, valamint 56-féle egyéb húsféle – köztük sertés és marha – szerepel. A vállalat saját márkás Húsfarm termékei 100%-ban magyar eredetűek. A diszkontlánc a „Lidl a magyar beszállítókért” program keretében exportpiacra is segíti partnereit: a hazai hústermelők termékei 22 európai országban elérhetők, különösen népszerű a teljes kacsa és a pulyka, amelyekből évi 5 ezer tonna jut külföldre.
A Lidl nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerbiztonságra is: beszállítóiknak szigorú nemzetközi tanúsítványokkal kell rendelkezniük, és termékeik rendszeres laborvizsgálaton esnek át. Az előre csomagolt húsok esetében védőgázas csomagolást alkalmaznak, amely természetes összetevőkből áll, nem befolyásolja az ízt vagy állagot, ugyanakkor 5–11 napos frissességet biztosít.
A frisshús-forgalom növekedése nemcsak piaci, hanem stratégiai kérdés is: a magyar húsipar versenyképessége és a fenntartható ellátási láncok megerősítése érdekében kulcsszerepet játszanak az olyan kereskedelmi modellek, amelyek stabil keresletet biztosítanak a hazai termelők számára – mind belföldön, mind a nemzetközi piacokon.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >