A csirkehús kivitele nőtt, a pulykáé visszaesett
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint Magyarországon 500 ezer tonna (élősúly) baromfit vágtak le 2023 első kilenc hónapjában, 7 százalékkal többet, mint 2022 azonos időszakában. Ebből a vágócsirke 372 ezer tonnát (+9 százalék), a vágópulyka 52 ezer tonnát (–18 százalék) tett ki.
A KSH adatai szerint Magyarországon a baromfihúsok exportja 3 százalékkal 137 ezer tonnára emelkedett 2023 első nyolc hónapjában 2022 hasonló időszakához viszonyítva. A csirkehús kivitele 18 százalékkal 98 ezer tonnára nőtt, míg a pulykahúsé 41 százalékkal 13 ezer tonnára csökkent. A baromfihúsimport 10 százalékkal csaknem 60 ezer tonnára emelkedett 2023. január és augusztus között az előző év hasonló időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús beszállítása 11 százalékkal 45 ezer tonnára, a pulykahúsé 12 százalékkal 3 ezer tonnára nőtt.
Jelentősen nőtt a csirkehús ára
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a vágócsirke élősúlyos termelői ára 18,6 százalékkal 491,7 forint/kilogrammra, a vágópulykáé 24,6 százalékkal 676,1 forint/kilogrammra emelkedett 2023 első negyvennégy hetében 2022 azonos időszakához képest. A csirkemellfilé feldolgozói értékesítési ára 5,6 százalékkal 1938 forint/kilogrammra, a csirkecombé 8,9 százalékkal 905 forint/kilogrammra, a csirkemell (összesen) ára 5,6 százalékkal 1909 forint/kilogrammra emelkedett, míg a csontos csirkemellé 3,1 százalékkal 1288 forint/kilogrammra mérséklődött 2023 első negyvennégy hetében 2022 azonos időszakához képest.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >Dráguló karácsonyi menü és ajándékok Szlovákiában: mit várhatnak idén az ünnepi időszakban?
A Szlovák Statisztikai Hivatal friss adatai szerint az idei karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >