A cseh online élelmiszerkereskedők keletre és nyugatra tekintenek
Két cseh élelmiszer e-kereskedelmi vállalat száll versenybe Európa legnagyobb kereskedelmi láncaival az élelmiszer-házhozszállítás iránti növekvő étvágy kielégítése céljából. A piacvezető Rohlik Csoport Németországra figyel, míg a rivális Kosik kelet felé tekintget.
A Rohlik Európa legnagyobb gazdaságában kíván nyereségessé válni, miután felfüggesztette olaszországi, spanyolországi és más piacokon való terjeszkedési terveit az infláció és az ukrajnai események beárnyékolta gazdasági kilátások okán. A Magyarországon és Ausztriában aktív, Olaszországban pedig egy kisebb kísérleti programot futtató vállalat tavaly 33%-os növekedést követően 574 millió eurós bevételre tett szert. A hazai növekedés ellenére azonban az expanzió miatt működési veszteséget szenvedett el.
Az alapító-vezérigazgató Tomas Cupr szerint egy esetleges németországi siker a következő két évben segítene előteremteni a tőkét a további terjeszkedéshez.
A Kosik ezzel szemben kelet felé tekintget: belép a szlovák piacra és Bulgáriában terjeszkedik.
Ivan Utesil vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat a cseh piaci részesedését is igyekszik növelni, kihasználva a német Metroval való kapcsolatát egyes területeken.
A Metro, amelyben Kretinsky is jelentős részesedéssel rendelkezik, januárban jelentette be, hogy 25%-os részesedést szerzett a Kosikban azzal a céllal, hogy erősebb partnerré váljon, és javítsa az online élelmiszerkereskedő beszerzési lehetőségeit.
„Az infrastruktúra nagyszerű lehetőséget teremt számunkra a terjeszkedéshez” – mondta Utesil a Reutersnek. „Ez a modell (a Metro áruházak használata a régiókban) gyors bevezetést tesz lehetővé, ami nem tőkeigényes”.
Hozzátette, hogy Németország egyelőre nincs a Kosik radarján, bár előbb-utóbb más közép-kelet-európai országok felé fordítja majd a figyelmét.
Kapcsolódó cikkeink
Egyedi megközelítéssel terjeszkedik az online élelmiszerpiacon a Rohlik
Az Európában már öt országban jelenlévő Rohlik Group stratégiája középpontjában…
Tovább olvasom >Dinamikusan terjeszkedik a Wizz Air
A Wizz Air ambiciózus terjeszkedési tervei között szerepel, hogy a…
Tovább olvasom >A dubai Apparel Grouppal társulva terjeszkedik a Carrefour Indiában
A francia multinacionális kereskedelmi óriás, a Carrefour franchise megállapodásra lépett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >