A csapolt söröké a főszerep advent idején is
A sör és a tradicionális magyar gasztronómia advent idején is találkozik, a Magyar Sörgyártók Szövetsége az ünnepi időszakra is sörszezonként tekint. Az ágazat előrejelzése alapján a sörpiac forgalma a tavalyi évhez hasonlóan alakulhat 2018-ban is.
„Az idei évet a csapolt sör évének tekintjük, ami nem csupán a legfrissebb sörélmény, hanem benne van az együttlét öröme, a közösen elfogyasztott ételek és italok elkészítése során beletett szakértelem, gondoskodás és nem utolsó sorban a szeretet. Csakúgy, mint az adventi készülődésben, majd az ünnepi és báli szezonban” – mutatott rá Dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. „A sörfogyasztás a tradicionális magyar gasztronómia részévé vált, a kettő együtt fejlődik, a szemünk előtt. Ebben a folyamatban a Sörszövetség célja, hogy növekedjen az iparágban az innováció, folyamatos legyen a fejlesztés és erősödjön az ágazathoz kapcsolódó magyar beszállítói háttér. Nem csak idén, hanem 2019-ben is azon dolgozunk majd, hogy tovább népszerűsítsük a minőségi sörözést és a finom magyar söröket” – tette hozzá az igazgató.
A Sörszövetség adventi sörestjén Dr. Kántor Sándor mellett Ali Rawech Szami, a Kraft Sörfőzők Egyesületének alapítója is rávilágított, hogy a fogyasztói igények egyre szélesednek, erre válaszul termék- és technológiafejlesztéssel illetve kapacitásbővítéssel terveznek a kisüzemi főzdék. „A sörkedvelők egyre inkább szívesen próbálnak ki új, addig számukra ismeretlen sörfajtákat. Talán ennek is köszönhető, hogy a főzdéink által főzött sörök eladása megkétszereződött az idei évben. Szerencsére ma már a hagyományos láger mellett egyre inkább az alkalom, a gasztronómiai élmény is meghatározza, hogy ki milyen sört tölt a poharába” – hangsúlyozta a sokszínűséget Ali Rawech Szami.
A hazai sörpiac 2018 évi előrejelzések alapján a tavalyihoz hasonlóan alakul majd a forgalom, 2017-ben 6,2 millióhektoliter sör fogyott, Dr. Kántor Sándor beszédében kifejtette, hogy idén ez néhány százalékkal efölött alakulhat. A hazai, 120 millió korsó feletti éves fogyasztás túlnyomó többsége továbbra is magyar sörgyárakban és sörfőzdékben készül, maximálisan igénybe véve a meglévő gyártókapacitásokat. „A csapolt sörök előreláthatóan a teljes belföldi piac 10 százalékát teszik ki, hasonlóan a 2017-es évhez. Remélhetőleg sikerült megállítani a szegmens csökkenését” – prognosztizálta az ágazat eredményeit az igazgató, aki külön szakmai örömként értékeli, hogy idén immár másodszor is együtt ünnepelnek a nagy gyártók és az újhullámos kisüzemi sörfőzdék képviselői.
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >