A covid hatása a fogyasztói szokásokra máig tart
A COVID-19 világjárvány terjedése példátlan módon befolyásolta a fogyasztói magatartást. A Portfolio által bemutatott kutatás célja az volt, hogy felmérje, a COVID első hullámához kapcsolódó zárlat milyen hatással volt a fogyasztói magatartásra, különös tekintettel a helyi élelmiszerekkel és egyéb élelmiszer-vásárlásokkal kapcsolatos attitűdökre és a fizikai aktivitásra egy 1000 magyar fogyasztóból álló reprezentatív minta felhasználásával.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-09-13-16.35.01.png)
A pánikvásárlás széles körben jellemző volt
A 2019-es koronavírusos betegséggel (COVID-19) kapcsolatos világjárvány és egészségügyi válság alapvetően megváltoztatta a gazdasági- és üzleti életet és a fogyasztói szokásokat. A COVID-hoz kapcsolódó zárlat megindulásával a fogyasztóknak újra kellett definiálniuk és át kellett alakítaniuk napi rutinjukat és életmódjukat, mivel hosszú ideig otthon maradtak. Megváltoztak többek között az étkezéssel, vásárlással, öltözködéssel és edzéssel kapcsolatos szokások, míg az otthoni szórakozás és a digitális élmények szerepének növekedése a társadalmi életet is befolyásolta.
A világjárvány első heteiben az élelmiszer-kiskereskedők a pánikvásárlással párosuló elsöprő kereslettel szembesültek, ami üres polcokat eredményezett. A kitettség kockázatának csökkentése érdekében sok fogyasztó a kiskereskedelmi üzletek helyett az online vásárlásra tért át, míg számos kormányzat külön vásárlási időt vezetett be az idősek számára. Az éttermek főként házhozszállítási szolgáltatásokat vagy elviteles lehetőségeket kínáltak. Az edzőtermek és más sportlétesítmények is bezárták kapuikat, hogy csökkentsék az emberi kapcsolatokat. A világ szinte minden országában megengedték a polgároknak, hogy bizonyos egyéni sportokat a szabadban űzzenek vagy családi sétákat tegyenek, de egyébként az otthoni edzés maradt a fizikai aktivitás egyetlen alternatívája. Az oktatási intézmények felfüggesztették a személyes tanórákat, és áttértek az online kurzusokra.
Kapcsolódó cikkeink
Mit tehetnek a vállalatok a munkahelyi jóllét érdekében?
A munkahelyi jóllét csak egy jól hangzó fogalom, vagy a…
Tovább olvasom >Nemzetközi kutatás: a fiataloknak fontosabb az állásuk biztonsága, mint a fizetésük mértéke
Az utóbbi években rendkívül fontossá vált a munkavállalóknak, hogy egy állás hosszú…
Tovább olvasom >Jöhetnek a mentes gabonafélék
A Fusarium nemzetségbe tartozó növénypatogén gombák által termelt mikotoxinok –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >