A covid hatása a fogyasztói szokásokra máig tart
A COVID-19 világjárvány terjedése példátlan módon befolyásolta a fogyasztói magatartást. A Portfolio által bemutatott kutatás célja az volt, hogy felmérje, a COVID első hullámához kapcsolódó zárlat milyen hatással volt a fogyasztói magatartásra, különös tekintettel a helyi élelmiszerekkel és egyéb élelmiszer-vásárlásokkal kapcsolatos attitűdökre és a fizikai aktivitásra egy 1000 magyar fogyasztóból álló reprezentatív minta felhasználásával.

A pánikvásárlás széles körben jellemző volt
A 2019-es koronavírusos betegséggel (COVID-19) kapcsolatos világjárvány és egészségügyi válság alapvetően megváltoztatta a gazdasági- és üzleti életet és a fogyasztói szokásokat. A COVID-hoz kapcsolódó zárlat megindulásával a fogyasztóknak újra kellett definiálniuk és át kellett alakítaniuk napi rutinjukat és életmódjukat, mivel hosszú ideig otthon maradtak. Megváltoztak többek között az étkezéssel, vásárlással, öltözködéssel és edzéssel kapcsolatos szokások, míg az otthoni szórakozás és a digitális élmények szerepének növekedése a társadalmi életet is befolyásolta.
A világjárvány első heteiben az élelmiszer-kiskereskedők a pánikvásárlással párosuló elsöprő kereslettel szembesültek, ami üres polcokat eredményezett. A kitettség kockázatának csökkentése érdekében sok fogyasztó a kiskereskedelmi üzletek helyett az online vásárlásra tért át, míg számos kormányzat külön vásárlási időt vezetett be az idősek számára. Az éttermek főként házhozszállítási szolgáltatásokat vagy elviteles lehetőségeket kínáltak. Az edzőtermek és más sportlétesítmények is bezárták kapuikat, hogy csökkentsék az emberi kapcsolatokat. A világ szinte minden országában megengedték a polgároknak, hogy bizonyos egyéni sportokat a szabadban űzzenek vagy családi sétákat tegyenek, de egyébként az otthoni edzés maradt a fizikai aktivitás egyetlen alternatívája. Az oktatási intézmények felfüggesztették a személyes tanórákat, és áttértek az online kurzusokra.
Kapcsolódó cikkeink
Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Új dinamikák a drogériapiacon: a dm vezet, a Müller megelőzte a Rossmannt
A hazai drogérialáncok élmezőnyében komoly átrendeződés zajlott le 2024-ben: a…
Tovább olvasom >Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >