A Coop sikere a folyamatos megújulásban rejlik
Az elmúlt időszakban jelentősen csökkent a kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma, és a fogyasztás élénkülése a közeljövőben sem várható. Egy ilyen helyzetben még kiélezettebb a kereskedelmi verseny, mint máskor. A kemény feltételek és komoly versenytársak ellenére a Coop jelenleg is őrzi megszerzett piaci pozícióit, és nyereséget termel. Boros Pétert, a hazai üzletlánc kereskedelmi igazgatóját kérdeztük.
T. M.: – Hogyan lehet előrelépni, vagy legalább egy adott szintet megőrizni akkor, amikor nem várható, hogy a vásárlók többet költsenek? Árcsökkentéssel nem lehet csábítani.
– Azt nem, de előtérbe lehet helyezni például a saját márkás termékeket. Ebben az árucsoportban a legfontosabb a vonzó ár-érték arány felmutatása, ez az, amivel az egyre árérzékenyebb vevőket is meg lehet győzni. A saját márkás termékek fejlesztésénél ezen felül messzemenőkig igyekeztünk figyelembe venni a vásárlói igényeket. A végeredmény magáért beszél: tartalmazza a Coop stílusjegyeket, megelégedettséget, letisztultságot sugall, ugyanakkor modern és friss arculata van.
T. M.: – Bevált?
– Bizonyára, hiszen a tradicionálisan magas arányú törzsvásárlói létszám, vagyis a Coop Klub-tagok száma tovább nőtt. A törzsvásárlói pontgyűjtő rendszer országos kiterjesztését annak idején 34 ezer fővel kezdtük. Később, a hűséges vevőink megtartására és újabb vásárlók meggyőzésére való tekintettel 2010-ben döntöttünk úgy, hogy kiemelten kezeljük a törzsvásárlókat. Mára a programnak közel 600 ezer tagja van, akik 843 település 1463 üzletében vehetik igénybe a kedvezményeinket. A 2012-es év végéig el akarjuk érni az egymillió törzsvásárlót.
T. M.: – Törzsvásárlói kedvezmények és saját márkás termékek? Ez lenne a titok?
– Nem egészen, az új helyzetben nekünk is változnunk kellett. Az informatikai programra eddig 5 milliárd forintot fordított a Coop-csoport, így ma már az üzlethálózat tagjainak több mint fele részese lehet a rendszernek. A további fejlesztések célja, hogy a következő években több száz további üzletet vonjunk be a közös informatikai hálózatba. Ennek köszönhetően jóval hatékonyabb a működésünk, hiszen naprakész, pontos adatokkal rendelkezünk a kereskedelmi mozgásokról, amelyek elektronikus úton azonnal elérhetők. A beszállító pontos képet kap a termékforgalomról, a tulajdonosnak segít a készletezésben, a vásárló pedig gördülékeny és megbízható kiszolgálást kap minden nap. A rendszer ráadásul a végén abszolút transzparens, ami a hatóságoknak kedvező. Az átláthatóság kapcsán itt szeretném megjegyezni, hogy számunkra nagyon fontos a megbízhatóság minden vonatkozásban, a beszállítókkal kötött megállapodásoktól kezdve az áruk és az adók kifizetéséig. A tavalyi évben a Coop nyerte el a magyar tulajdonú kereskedelmi hálózatok közül elsőként a Business Superbrands elismerést, amely visszaigazolás a számunkra, hogy helyes úton járunk. Ezt a díjat üzleti partnerségért, az üzleti partnerekkel való kapcsolataink minőségéért kaptuk.
T. M.: – A boltok azonban nemcsak informatikai rendszerükben újulnak meg, hanem külsejükben is.
– Így van. A Boltmegújítási Program keretében a Coop Gazdasági Csoport modernizálja üzleteit, azok külső-belső megjelenését, arculatát teljes mértékben megújítja. A boltbesorolási struktúra áttekinthetőbbé vált. A méret, a választék nagysága, és az elérhető szolgáltatások alapján a boltok Coop mini, Coop abc, Coop szuper kategóriába tartoznak. Az új arculat meghatározását pedig széles körű piackutatás, szakmai tanulmányok sora előzte meg. 2012 végére 2883 új Coop-arculatú boltot alakítunk ki.
A sok fejlesztésen felül a társadalmi felelősségvállalásról sem feledkezünk meg. Az athéni és pekingi olimpiát követően immár harmadik alkalommal is útjára indítjuk a MOB-bal együttműködve a „Küldjünk egy közös hajrát!” olimpiai szurkolói mozgalmat. 2012 szeptemberében a magyar termelést középpontba állító Coop Rally is elrajtol, sőt az év végén a Coop Segély Alapítvány is folytatja a rászorulókat segítő programját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >