A Coop 365discount a zöldség és gyümölcs áfájának csökkentését szorgalmazza
A Coop 365discount dán kiskereskedelmi vállalat a friss gyümölcsök és zöldségek áfájának csökkentését sürgeti az élelmiszerügyi, mezőgazdasági és halászati miniszternél.
A Coop Denmark részét képező kiskereskedelmi lánc a Dán Rákellenes Társasággal, a Dán Szív Alapítvánnyal (Danish Heart Foundation) és a Dán Diabétesz Szövetséggel együtt írt levelet a miniszternek.
A felhívás egy olyan kísérletet követően született, amelyet a 365discount a több mint 300 üzletében végzett a 2022. októberében zajló dán parlamenti választások idején. Az áruházlánc a gyümölcsök és zöldségek árát az áfa összegével csökkentette. Ezzel együtt a lánc ugyanakkor petíciót indított a lakosság körében annak kiderítésére, vajon támogatják-e a differenciált áfaszinteket.
A vizsgált időszakban a zöldségeladások 44%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, míg a gyümölcseladások 23%-kal emelkedtek.
A petícióbban 852 válaszadó támogatta a gyümölcsök és zöldségek áfájának csökkentésére irányuló kezdeményezést.
„A zöld élelmiszerek alacsonyabb ára arra motiválja a dánokat, hogy több zöldséget és gyümölcsöt vásároljanak, és ez kétségtelenül a lakosság egészségét szolgálja”
– mondta el Natasha Selberg, a Danish Heart Foundation vezető tanácsadója.
„Ezért is örülünk a javaslatnak, amely remélem, hogy megvalósulhat. A Danish Heart Foundationnél úgy gondoljuk, hogy ha a lakosságot életmódjuk egészségesebbé tételére akarjuk rávenni, akkor az áfa- és adórendszert érdemes ennek szolgálatába állítani oly módon, hogy ne csak az egészséges termékek vásárlása legyen olcsóbb, de az egészségtelen termékek vásárlása is legyen drágább”
– mondta.
Kapcsolódó cikkeink
FMI: A vásárlók 57%-a a nagy láncok üzleteiben vásárol friss zöldséget-gyümölcsök
Míg a hagyományos élelmiszerüzletek még mindig a fogyasztók által leginkább…
Tovább olvasom >Megakadt a Lidl nemzetközi expanziója
Lefékezte a Lidl nemzetközi terjeszkedését. Egyes lengyelországi és spanyolországi beruházások a…
Tovább olvasom >Tizenkettedik „füstmentes” üzletét nyitotta meg a Lidl Dániában
Megnyitotta 150. üzletét a Lidl a dániai Østerbroban, mely egyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >