A Continente almaecettel küzd az élelmiszer-pazarlás ellen
A portugál Continente új, saját márkás almaecetet kínál az élelmiszer-pazarlás elleni törekvései keretében, amely olyan almából készül, amely nem felel meg a hagyományos esztétikai szabványoknak.
Az első tételből 30 000 liter ecetet sikerült előállítani és ezzel 50 tonnányi alma menekült meg a hulladékból.
A friss almaléből készült Continente Seleção Apple of Alcobaça almaecet IGP minősítést kapott – jegyezte meg a kiskereskedő.
A portugál lánc öt almatermelőt kért fel a Lisszabontól 100 kilométerre fekvő Alcobaça településen, hogy fejlesszenek olyan terméket, amely a kereskedelmi értékesítésre nem alkalmas, kisméretű, illetve sérült almák felhasználásával készül.
A Continente Termelők Klubjának elnöke elmondta, hogy „a projekt a Continente Termelők Klubjának kezdeményezésével, a „Hulladékvásárral” indult. A termelőknek szóló esemény célja elérni, hogy bizonyos termékeket, amelyeket a végfelhasználók nem értékelnek, és nem is akarnak megvásárolni – például a túl kicsi vagy hibás gyümölcsöket – népszerűsítse.”
A Continente ipari partnerével, Mendes Gonçalves-szel a Narc Frutas, Cooperfrutas, Frutalvor, Campotec és Lusofruta almatermelők működtek együtt a termék létrehozásában.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Lidl Portugáliában, Romániában pedig terjeszkedik
A német Lidl 115 millió eurós beruházással új logisztikai központot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >