A Coca-Cola HBC tulajdonába került a Finlandia vodka tulajdonosa
A Coca-Cola HBC AG bejelentése szerint 220 millió dollárért (201,2 millió euró) vásárolja meg a Brown-Forman Netherlands BV-től a Finlandia vodkamárka tulajdonosát, a Brown-Forman Finland Oy-t. A palackozó ezzel tovább bővíti prémium szeszesital-üzletágát.
Az 1970-ben alapított Finlandia Közép- és Kelet-Európa egyik vezető vodkamárkája – áll a Coca-Cola HBC közleményében.
A vállalat közölte, hogy az akvizíciót a 100%-os tulajdonában lévő CC Beverages Holdings II BV egységén keresztül hajtja végre, és az adásvétel várhatóan 2023 második felében zárul le.
Regionális jelentőségű lehetőség
– Miután 17 éve veszünk részt a Finlandia forgalmazásában számos piacon, izgatottan várjuk ezt az egyedülálló és a régióban kiemelkedő fontosságú lehetőséget, amely hozzájárulhat az on-premise üzletágunk fejlődésének gyorsulásához több piacunkon is – nyilatkozta Zoran Bogdanovic, a Coca-Cola HBC vezérigazgatója.
Bogdanovic hozzátette, hogy a Coca-Cola HBC és a Brown-Forman Finland egymást kiegészítő portfóliói jó lehetőséget újabb a legkülönbözőbb fogyasztási alkalmakhoz, különösen a társasági eseményekhez illő termékek fejlesztésére.
A Finlandia globális termelése meghaladja a 24 millió litert. A tranzakció a szabályozói jóváhagyástól és egyéb szokásos zárófeltételektől függ.
Kapcsolódó cikkeink
Fontos akvizícióval lép piacra a horvát Studenac Szlovéniában
A Studenac horvát élelmiszer-kiskereskedelmi vállalat a Kea kiskereskedelmi lánc felvásárlásával…
Tovább olvasom >A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >