A Coca-Cola HBC tulajdonába került a Finlandia vodka tulajdonosa
A Coca-Cola HBC AG bejelentése szerint 220 millió dollárért (201,2 millió euró) vásárolja meg a Brown-Forman Netherlands BV-től a Finlandia vodkamárka tulajdonosát, a Brown-Forman Finland Oy-t. A palackozó ezzel tovább bővíti prémium szeszesital-üzletágát.
Az 1970-ben alapított Finlandia Közép- és Kelet-Európa egyik vezető vodkamárkája – áll a Coca-Cola HBC közleményében.
A vállalat közölte, hogy az akvizíciót a 100%-os tulajdonában lévő CC Beverages Holdings II BV egységén keresztül hajtja végre, és az adásvétel várhatóan 2023 második felében zárul le.
Regionális jelentőségű lehetőség
– Miután 17 éve veszünk részt a Finlandia forgalmazásában számos piacon, izgatottan várjuk ezt az egyedülálló és a régióban kiemelkedő fontosságú lehetőséget, amely hozzájárulhat az on-premise üzletágunk fejlődésének gyorsulásához több piacunkon is – nyilatkozta Zoran Bogdanovic, a Coca-Cola HBC vezérigazgatója.
Bogdanovic hozzátette, hogy a Coca-Cola HBC és a Brown-Forman Finland egymást kiegészítő portfóliói jó lehetőséget újabb a legkülönbözőbb fogyasztási alkalmakhoz, különösen a társasági eseményekhez illő termékek fejlesztésére.
A Finlandia globális termelése meghaladja a 24 millió litert. A tranzakció a szabályozói jóváhagyástól és egyéb szokásos zárófeltételektől függ.
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: fémdarabok találhatók a Coca-Cola HBC Austria GmbH által gyártott egyes üdítőitalokban
Az osztrák hatóság az EU élelmiszer- és takarmánybiztonsági riasztási rendszerén…
Tovább olvasom >Termékvisszahívást rendelt el a Coca-Cola HBC Ausztriában
Elővigyázatosságból visszahívta fél literes kiszerelésű, különböző szénsavas italait a Coca-Cola…
Tovább olvasom >Rangos nemzetközi versenyen arannyal díjazták a Kalinkát
Arany minősítésben részesült a Kalinka Vodka a Meininger’s International Spirits Award (ISW)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >