A Coca-Cola HBC Magyarország kiadta 2022. évi fenntarthatósági jelentését
A Coca-Cola HBC Magyarország támogatva a vállalatcsoport 2018-ban közzétett fenntarthatósági céljait, illetve figyelembe véve az ENSZ 2030-ig tartó időszakra vonatkozó fenntarthatósági menetrendjét, mint vezető üdítőipari vállalat arra törekszik, hogy működése, a gyártás, valamint a termékek teljes ellátási lánca és életciklusa alatt a lehető legkevésbé terhelje a környezetet, maximálisan figyeljen a biodiverzitás szempontjaira, miközben munkatársai számára olyan biztonságos, stabil munkahelyet és munkahelyi közösséget teremtsen, ahol mindenki számára biztosított legyen a teljesítményen alapuló szakmai előrelépés lehetősége.
A Coca-Cola HBC csoport elköteleződését és eredményeit mutatja, hogy 2022-ben ismét az élen végzett a Dow Jones Fenntarthatósági Rangsorában (DJSI) a világ italgyártó vállalatai között. A vállalatcsoport többek közt arra tett vállalást 2025-ig, hogy a szénsavas üdítőital portfóliójának kalóriatartalmát 25%-kal csökkenti, az italpalackok 75%-ának megfelelő mennyiségű csomagolási hulladék visszagyűjtéséhez járul hozzá, a palackozó üzemek teljes energiafelhasználásának 50%-a tiszta és megújuló forrásokból származzon, a vízterhelésnek kitett régiókban működő vállalati egységekben a vízfelhasználás 20%-kal csökkenjen, valamint 1 millió fiatalt von be az #énjövőm (#YouthEmpowered) programba.
A fenti célkitűzésekhez csatlakozva a Coca-Cola HBC Magyarország 2008 óta minden évben számot ad fenntarthatósági teljesítményéről a nemzetközi szinten legelterjedtebb jelentéstételi keretrendszer, a GRI Standards „Core” alkalmazási szintje szerint. A CocaCola Hellenic csoport részeként kezdeményezéseikkel és lényeges témáik kezelésével több Fenntartható Fejlődési Célkitűzéshez (SDG) is hozzájárul.
2022. év eredményei
Csökkenő kalóriatartalom
A Coca-Cola HBC Magyarország portfóliójában a meglévő receptúrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23%-ról 51,36%-ra emelkedett, az alkoholmentes italkategórián belül 2010–2021 között. Iparági szinten zajlik együttműködés a termékek cukor- és kalóriatartalmának csökkentésére vonatkozóan, amely célkitűzés összhangban van a vállalat saját vállalásaival.
Cél a Hulladékmentes Világ
A csomagolási hulladék stratégiai fontosságú környezetvédelmi téma. A megfelelő csomagolás elengedhetetlen a termékek frissessége és élelmiszerbiztonsági szempontjai miatt. A csomagolóanyagok – mind a PET palackok, mind az alumínium dobozok – esetében folyamatosan fejlesztéseket végez a vállalat, melynek alappillérei a következők: súlycsökkentés, újrahasznosított alapanyagok hasznosítása, innovatív csomagolási megoldások.
„2022-ben vállalatunk újabb mérföldkőhöz érkezett a Hulladékmentes Világ felé vezető úton: a 4-es és 6-os kiszerelésű multipack alumíniumdobozok esetében használt korábbi zsugorfóliát az innovatív KeelClip™ technológiával 100 százalékban újrahasznosítható kartoncsomagolásra cseréltük. Mindemellett a hazai piacon elsőként, rögzített kupakkal láttuk el az italcsomagolásokat, a vonatkozó európai uniós iparági szabályozásnak megfelelően. Az innováció nagyban támogatja a Magyarországon 2024-ben bevezetésre kerülő visszagyűjtési, betétdíjas rendszert, amelynek jogszabályi kialakításában vállalatunk oszlopos szerepet vállalt az iparági összefogásban.”
– emelte ki Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.
A KeelClip™ technológiába történő több mint 800 millió forintos beruházással a vállalat Magyarországon éves szinten közel 230 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását.
Hulladékmentes Tisza program
A Hulladékmentes Tisza program kezdete óta (2019) a vállalat több mint 200 munkatársa nyolc akcióban vett részt, ahol a PET Kupa önkénteseivel összesen több mint 80 tonna hulladéktól szabadították meg a folyót. A rövidtávú hulladékgyűjtésen túl a hulladéktérképezéshez elindult a GPS alapú nyomkövetés, kiépült az első Kiskörei Folyómentő Központ és a műanyag hasznos másodnyersanyagként Plasztikkajak prototípusokban öltött különleges formát. A program keretében a PET Kupa szakemberei, valamint külső szakértők által fejlesztett mobil víztisztító konténer pedig a kárpátaljai víz- és hulladékgazdálkodáshoz járul majd hozzá, tiszta víz biztosításával és a hulladékszennyezés megelőzésével.
Megújuló energiaforrások a palackozó üzemekben
A fenntarthatóbb működés elérése érdekében a Coca-Cola HBC Magyarország 2022 során a magasabb energiaárak ellenére is szem előtt tartotta a környezeti szempontokat. A vállalat a megnövekedett költségek ellenére sem váltott az olcsóbb, de környezetszennyezőbb energiaforrásokra, hanem más lehetőségeket keresett. Gyártóüzemei 100%-ban zöld áramot használnak, a zalaszentgróti gyár működését hőszivattyúk is segítik, melynek köszönhetően az üzem majdnem teljes mértékben karbonsemlegesen működik. Magyarország vezető italgyártója a termelési volumen növekedése mellett is összességben 300 MWh villamosenergiát tudott megtakarítani 2022-ben.
Tényleges vízfelhasználás
A víz a gyártási folyamat elsődleges összetevője, elengedhetetlen alapanyag a termékek, valamint a termeléshez felhasznált mezőgazdasági alapanyagok előállításához. 2022-ben az 1 liter késztermékre vetített vízfelhasználási cél 1,72 liter volt, a tényleges eredmény pedig 1,69 liter lett.
#énjövőm program
A Coca-Cola HBC Magyarország 2017-ben indított, fiatalok munkaerőpiaci elhelyezkedését támogató #énjövőm programjának célja elsősorban a 16-35 év közötti fiatalok támogatása a munkaerőpiaci elhelyezkedésben. A program ingyenesen elérhető tananyagokkal, valamint kiscsoportos személyes workshopok szervezésével támogatja a résztvevőket az álláskeresés, pályaválasztás, pályaváltás vagy vállalkozásindítás területén. 2022-ig a regisztrált felhasználók száma meghaladta a 10 000 főt.
A Fenntarthatósági jelentés itt érhető el:
https://hu.coca-colahellenic.com/hu/fenntarthatóság/fenntarthatósági-jelentés
Kapcsolódó cikkeink
Találkozó a Coca-Cola HBC központjában
A POPAI Magyarország júniusi találkozóját Dunaharasztiban, a Coca-Cola HBC Magyarország…
Tovább olvasom >Caffè Vergnano Barista Bajnokság
Augusztus végén került sor a Lupa Beach-en a Caffè Vergnano…
Tovább olvasom >Egymilliárd dollárt tervez befektetni a Coca-Cola Nigériában
A Coca-Cola bejelentette, hogy az elkövetkező öt évben 1 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben 3,0 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
Szeptemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,0 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Újabb üzletet nyitott Szegeden a PENNY
Október 10-én Csongrád-Csanád vármegyében nyitotta meg legújabb üzletét a PENNY.…
Tovább olvasom >Adományozással ünnepli 100. áruházának nyitását a JYSK Magyarország
Október végén Debrecenben nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >