A Coca-Cola HBC 30 millió eurót invesztál olaszországi újrahasznosított műanyagpalack üzemébe
A Coca-Cola HBC több mint 30 millió eurót ruházott az olaszországi Gaglianico üzembe, ahol újrahasznosított PET-palackokat (rPET) gyárt.
A palackozó több mint 30 millió euró beruházásával állította helyre a nyolc éve használaton kívüli olaszországi Gaglianico üzemet, amely éves szinten akár 30 000 tonnányi PET-palackot is képes új, 100%-ban újrahasznosított PET-előformákká átalakítani a vállalat igényeinek kielégítése céljából.
A 18 000 négyzetmétere telephely 100%-ban megújuló forrásokból származó villamosenergiát használ.
Naponta 4700 minőségi ellenőrzést végez, és a Coca-Cola HBC szerint ez most Olaszországban és a világon is a legmodernebb technológiákat alkalmazó palackozó.
A PET az egyik olyan élelmiszercsomagoláshoz használt 100%-ban újrahasznosítható műanyag, amely az újrahasznosítás során nem veszíti el alapvető tulajdonságait, és így csökkenti a további szűzműanyag-mennyiség előállításának szükségességét.
Továbbá egy az IFEU megbízásából készült és az Eco3 által hitelesített, a 0,66 literes formátumra vonatkozó tanulmány szerint, az újrahasznosított PET használata a CO2-kibocsátás szempontjából is előnyösebb. Konkrétan a Gaglianicóban telepített technológia alacsonyabb energiaigénye, valamint a 100%-ban megújuló forrásokból származó villamosenergia felhasználása a rPET-előforma előállítása során 70%-kal kevesebb CO2-kibocsátást eredményez, mintha ugyanezt az előformát egy másik üzemben szűz PET-ből állítanák volna elő.
A Coca-Cola HBC Csoport az elmúlt évtizedben több mint 100 millió eurót fordított fenntarthatósági intézkedésekre Olaszországban.
Kapcsolódó cikkeink
Termékvisszahívást rendelt el a Coca-Cola HBC Ausztriában
Elővigyázatosságból visszahívta fél literes kiszerelésű, különböző szénsavas italait a Coca-Cola…
Tovább olvasom >Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >