A Coca-Cola HBC 30 millió eurót invesztál olaszországi újrahasznosított műanyagpalack üzemébe
A Coca-Cola HBC több mint 30 millió eurót ruházott az olaszországi Gaglianico üzembe, ahol újrahasznosított PET-palackokat (rPET) gyárt.
A palackozó több mint 30 millió euró beruházásával állította helyre a nyolc éve használaton kívüli olaszországi Gaglianico üzemet, amely éves szinten akár 30 000 tonnányi PET-palackot is képes új, 100%-ban újrahasznosított PET-előformákká átalakítani a vállalat igényeinek kielégítése céljából.
A 18 000 négyzetmétere telephely 100%-ban megújuló forrásokból származó villamosenergiát használ.
Naponta 4700 minőségi ellenőrzést végez, és a Coca-Cola HBC szerint ez most Olaszországban és a világon is a legmodernebb technológiákat alkalmazó palackozó.
A PET az egyik olyan élelmiszercsomagoláshoz használt 100%-ban újrahasznosítható műanyag, amely az újrahasznosítás során nem veszíti el alapvető tulajdonságait, és így csökkenti a további szűzműanyag-mennyiség előállításának szükségességét.
Továbbá egy az IFEU megbízásából készült és az Eco3 által hitelesített, a 0,66 literes formátumra vonatkozó tanulmány szerint, az újrahasznosított PET használata a CO2-kibocsátás szempontjából is előnyösebb. Konkrétan a Gaglianicóban telepített technológia alacsonyabb energiaigénye, valamint a 100%-ban megújuló forrásokból származó villamosenergia felhasználása a rPET-előforma előállítása során 70%-kal kevesebb CO2-kibocsátást eredményez, mintha ugyanezt az előformát egy másik üzemben szűz PET-ből állítanák volna elő.
A Coca-Cola HBC Csoport az elmúlt évtizedben több mint 100 millió eurót fordított fenntarthatósági intézkedésekre Olaszországban.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >Újabb intézkedéssel segíti a kormány a gazdák beruházásait
A most megjelenő kamat- és intézményi kezességvállalási díj támogatásával kapcsolatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >