A Coca-Cola HBC 30 millió eurót invesztál olaszországi újrahasznosított műanyagpalack üzemébe
A Coca-Cola HBC több mint 30 millió eurót ruházott az olaszországi Gaglianico üzembe, ahol újrahasznosított PET-palackokat (rPET) gyárt.
A palackozó több mint 30 millió euró beruházásával állította helyre a nyolc éve használaton kívüli olaszországi Gaglianico üzemet, amely éves szinten akár 30 000 tonnányi PET-palackot is képes új, 100%-ban újrahasznosított PET-előformákká átalakítani a vállalat igényeinek kielégítése céljából.
A 18 000 négyzetmétere telephely 100%-ban megújuló forrásokból származó villamosenergiát használ.
Naponta 4700 minőségi ellenőrzést végez, és a Coca-Cola HBC szerint ez most Olaszországban és a világon is a legmodernebb technológiákat alkalmazó palackozó.
A PET az egyik olyan élelmiszercsomagoláshoz használt 100%-ban újrahasznosítható műanyag, amely az újrahasznosítás során nem veszíti el alapvető tulajdonságait, és így csökkenti a további szűzműanyag-mennyiség előállításának szükségességét.
Továbbá egy az IFEU megbízásából készült és az Eco3 által hitelesített, a 0,66 literes formátumra vonatkozó tanulmány szerint, az újrahasznosított PET használata a CO2-kibocsátás szempontjából is előnyösebb. Konkrétan a Gaglianicóban telepített technológia alacsonyabb energiaigénye, valamint a 100%-ban megújuló forrásokból származó villamosenergia felhasználása a rPET-előforma előállítása során 70%-kal kevesebb CO2-kibocsátást eredményez, mintha ugyanezt az előformát egy másik üzemben szűz PET-ből állítanák volna elő.
A Coca-Cola HBC Csoport az elmúlt évtizedben több mint 100 millió eurót fordított fenntarthatósági intézkedésekre Olaszországban.
Kapcsolódó cikkeink
A mezőgazdasági beruházások 42 százalékát épületekre és építményekre fordították 2024-ben
A KSH előzetes adatai szerint 669,4 milliárd forint volt a…
Tovább olvasom >Három év alatt 54 milliárd dollárt fektet be az Amazon Nagy-Britanniában
Komoly beruházásról tett bejelentést az Amazon Nagy-Britanniában: a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >