A Coca-Cola Europe üdvözli a szteviol-glikozidok édesítőszerként való alkalmazásának engedélyezését
A Coca-Cola Europe üdvözli az Európai Bizottság a szteviol-glikozidok, vagyis a sztívia élelmiszerekben és italokban édesítőszerként való felhasználását engedélyező döntését. A Bizottság határozatával lehetővé tette, hogy a vállalat újabb kitűnő ízű, csökkentett energiatartalmú italokat kínáljon fogyasztóinak.
Dominique Reiniche, a Coca-Cola Europe elnöke elmondta: “A Coca-Cola Europe örömmel veszi tudomásul az Európai Bizottság döntését, mellyel Európa-szerte engedélyezte a sztívia édesítőszerként való felhasználását az élelmiszer- és italgyártásban. Most, hogy a termékeinkben használt édesítőszerek választékát tovább szélesíthetjük sztíviával, még több lehetőségünk lesz arra, hogy újabb, kitűnő ízű üdítőitalokat készítsünk. A döntésnek köszönhetően tovább bővíthetjük termékválasztékunkat annak érdekében, hogy minden alkalomra, minden életmódhoz illő üdítőitalokat kínáljunk.”
A sztívia bevezetésével folytatódik a Coca-Cola energiamentes termékkategóriájának sikertörténete. A Coca-Cola Europe közel 30 éve mutatta be Európában első energiamentes, kitűnő ízű üdítőitalát, a Coca-Cola Light-ot. A vállalat ma márkáinak kétharmadából kínál csökkentett energiatartalmú vagy energiamentes változatot; az Európában forgalmazott 140 márka teljes forgalmának 30 százalékát adják a csökkentett energiatartalmú és energiamentes üdítőitalok.
A termékválaszték bővítésével a Coca-Cola Europe az elmúlt évtized során átlagosan 10 százalékkal csökkentette szénsavas üdítőitalai egy adagra jutó energiatartalmát. A vállalat a különféle édesítőszerek felhasználásával teljes portfoliójában folytatja a termékfejlesztést, hogy olyan kiváló, alacsony energiatartalmú italokat kínáljon, melyek tökéletesen kielégítik a fogyasztók igényeit.
A sztívia alkalmazása újabb bizoníytéka annak, hogy a Coca-Cola Company folyamatos innovációval arra törekszik, minden fogyasztó azt kapja termékeitől, amire vágyik és amire leginkább szüksége van. Mivel Franciaországban már 2009-ben engedélyezték a sztíviát élelmiszerek és italok édesítésére való használatát, a Coca-Cola Company az elsők között vezetett be olyan üdítőitalt, amely más, természetes édesítőszerek mellett sztíviát is tartalmaz. A kitűnő ízű, sztíviával édesített, így 30 százalékkal kevesebb cukrot tartalmazó Fanta Still narancsital 2010 márciusa óta kapható a francia piacon.
A Coca-Cola Company közel 50 éve dolgozik édesítőszerekkel kapcsolatos fejlesztéseken annak érdekében, hogy olyan termékválasztékot hozzon létre, amely a fogyasztók minden szükségletét kielégíti, legyen szó felfrissülésről, élvezetről, tápanyag-bevitelről vagy hidratációról.
A vállalat üdítőitalaiban felhasznált sztívia annak az úttörő munkának az eredménye, amit a
Coca-Cola Company és a Cargill végzett egy természetes eredetű, energiamentes édesítőszer kifejlesztése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >