A CO2-kibocsátás-csökkentésére vonatkozó új célokat tűzött ki az Ahold Delhaize
A holland Ahold Delhaize kiskereskedelmi csoport széndioxid-kibocsátása csökkentésére vonatkozóan új célokat tűzött ki, amelyek az üvegházhatású gáz 2030-ig az értékláncban (Scope 3) legalább 37%-os és saját tevékenységi körében (Scope 1 és 2) legalább 50%-os mérséklését célozzák.
Az új célszámok összhangban vannak a Science Based Targets Initiative (SBTi) Net-Zero Standarddal, amelyhez a kiskereskedő a 2020-as kibocsátást veszi alapul.
A kiskereskedő az ENSZ célkitűzéseinek megfelelően 2040-re a Scope 1 és 2 hatókörben, 2050-re pedig a Scope 3 hatókörben törekszik nettó zéró kibocsátást elérni.
„Fenntartható és egészséges termékeket kívánunk kínálni a vásárlóknak, úgy, hogy közben ügyelünk a termékek elérhetőségére és megfizethetőségére” – mondta el Jan Ernst de Groot, az Ahold Delhaize fenntarthatósági vezetője.
„Elkötelezettségünk a jövő nemzedékének szól és továbbra is vezető szerepet vállalunk a fenntarthatóbb élelmiszerrendszerre való átállásban. Büszkék vagyunk az olyan élharcosokra, mint az Albert Heijn, amelynek példája nem csupán az Ahold Delhaize csoportba tartozó, de az ágazat más márkái is számára is inspiráló a fenntarthatóságért való cselekvés újabb szintre emelése kapcsán.”
Az Ahold Delhaize szerint az olyan kulcsfontosságú tényezők, mint a beszállítók és a gazdálkodók, a kis szénlábnyomú termékek, valamint a vásárlói elkötelezettség és tudatosság teszik lehetővé a Csoport számára az egyéb közvetett kibocsátások (Scope 3) csökkentését.
A vállalat törekszik arra, hogy beszállítóit a kibocsátás csökkentésére, ezáltal az állattenyésztés, a nyersanyagbeszerzés, az erdőirtás csökkentése, a feldolgozás, az élelmiszer-hulladék csökkentése, valamint a csomagolás és a szállítás terén folyó fejlesztések felgyorsítására ösztönözze.
Az Ahold Delhaize hozzátette, hogy a vásárlók hűségprogramokon és kedvezményeken keresztüli jutalmazása, a vegán és vegetáriánus lehetőségek bővítése, valamint a vásárlók számára elérhető termékinformációk szintjének emelése a fenntarthatóbb döntések irányába mozdíthatja őket.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >