A CO2-kibocsátás-csökkentésére vonatkozó új célokat tűzött ki az Ahold Delhaize
A holland Ahold Delhaize kiskereskedelmi csoport széndioxid-kibocsátása csökkentésére vonatkozóan új célokat tűzött ki, amelyek az üvegházhatású gáz 2030-ig az értékláncban (Scope 3) legalább 37%-os és saját tevékenységi körében (Scope 1 és 2) legalább 50%-os mérséklését célozzák.
Az új célszámok összhangban vannak a Science Based Targets Initiative (SBTi) Net-Zero Standarddal, amelyhez a kiskereskedő a 2020-as kibocsátást veszi alapul.
A kiskereskedő az ENSZ célkitűzéseinek megfelelően 2040-re a Scope 1 és 2 hatókörben, 2050-re pedig a Scope 3 hatókörben törekszik nettó zéró kibocsátást elérni.
„Fenntartható és egészséges termékeket kívánunk kínálni a vásárlóknak, úgy, hogy közben ügyelünk a termékek elérhetőségére és megfizethetőségére” – mondta el Jan Ernst de Groot, az Ahold Delhaize fenntarthatósági vezetője.
„Elkötelezettségünk a jövő nemzedékének szól és továbbra is vezető szerepet vállalunk a fenntarthatóbb élelmiszerrendszerre való átállásban. Büszkék vagyunk az olyan élharcosokra, mint az Albert Heijn, amelynek példája nem csupán az Ahold Delhaize csoportba tartozó, de az ágazat más márkái is számára is inspiráló a fenntarthatóságért való cselekvés újabb szintre emelése kapcsán.”
Az Ahold Delhaize szerint az olyan kulcsfontosságú tényezők, mint a beszállítók és a gazdálkodók, a kis szénlábnyomú termékek, valamint a vásárlói elkötelezettség és tudatosság teszik lehetővé a Csoport számára az egyéb közvetett kibocsátások (Scope 3) csökkentését.
A vállalat törekszik arra, hogy beszállítóit a kibocsátás csökkentésére, ezáltal az állattenyésztés, a nyersanyagbeszerzés, az erdőirtás csökkentése, a feldolgozás, az élelmiszer-hulladék csökkentése, valamint a csomagolás és a szállítás terén folyó fejlesztések felgyorsítására ösztönözze.
Az Ahold Delhaize hozzátette, hogy a vásárlók hűségprogramokon és kedvezményeken keresztüli jutalmazása, a vegán és vegetáriánus lehetőségek bővítése, valamint a vásárlók számára elérhető termékinformációk szintjének emelése a fenntarthatóbb döntések irányába mozdíthatja őket.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >