A CO2-kibocsátás-csökkentésére vonatkozó új célokat tűzött ki az Ahold Delhaize
A holland Ahold Delhaize kiskereskedelmi csoport széndioxid-kibocsátása csökkentésére vonatkozóan új célokat tűzött ki, amelyek az üvegházhatású gáz 2030-ig az értékláncban (Scope 3) legalább 37%-os és saját tevékenységi körében (Scope 1 és 2) legalább 50%-os mérséklését célozzák.
Az új célszámok összhangban vannak a Science Based Targets Initiative (SBTi) Net-Zero Standarddal, amelyhez a kiskereskedő a 2020-as kibocsátást veszi alapul.
A kiskereskedő az ENSZ célkitűzéseinek megfelelően 2040-re a Scope 1 és 2 hatókörben, 2050-re pedig a Scope 3 hatókörben törekszik nettó zéró kibocsátást elérni.
„Fenntartható és egészséges termékeket kívánunk kínálni a vásárlóknak, úgy, hogy közben ügyelünk a termékek elérhetőségére és megfizethetőségére” – mondta el Jan Ernst de Groot, az Ahold Delhaize fenntarthatósági vezetője.
„Elkötelezettségünk a jövő nemzedékének szól és továbbra is vezető szerepet vállalunk a fenntarthatóbb élelmiszerrendszerre való átállásban. Büszkék vagyunk az olyan élharcosokra, mint az Albert Heijn, amelynek példája nem csupán az Ahold Delhaize csoportba tartozó, de az ágazat más márkái is számára is inspiráló a fenntarthatóságért való cselekvés újabb szintre emelése kapcsán.”
Az Ahold Delhaize szerint az olyan kulcsfontosságú tényezők, mint a beszállítók és a gazdálkodók, a kis szénlábnyomú termékek, valamint a vásárlói elkötelezettség és tudatosság teszik lehetővé a Csoport számára az egyéb közvetett kibocsátások (Scope 3) csökkentését.
A vállalat törekszik arra, hogy beszállítóit a kibocsátás csökkentésére, ezáltal az állattenyésztés, a nyersanyagbeszerzés, az erdőirtás csökkentése, a feldolgozás, az élelmiszer-hulladék csökkentése, valamint a csomagolás és a szállítás terén folyó fejlesztések felgyorsítására ösztönözze.
Az Ahold Delhaize hozzátette, hogy a vásárlók hűségprogramokon és kedvezményeken keresztüli jutalmazása, a vegán és vegetáriánus lehetőségek bővítése, valamint a vásárlók számára elérhető termékinformációk szintjének emelése a fenntarthatóbb döntések irányába mozdíthatja őket.
Kapcsolódó cikkeink
Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági fordulat előtt a logisztikai szektor
– Az ESG-elvárások ma már a logisztikai szereplőkre is komoly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >