A CO2-kibocsátás-csökkentésére vonatkozó új célokat tűzött ki az Ahold Delhaize
A holland Ahold Delhaize kiskereskedelmi csoport széndioxid-kibocsátása csökkentésére vonatkozóan új célokat tűzött ki, amelyek az üvegházhatású gáz 2030-ig az értékláncban (Scope 3) legalább 37%-os és saját tevékenységi körében (Scope 1 és 2) legalább 50%-os mérséklését célozzák.
Az új célszámok összhangban vannak a Science Based Targets Initiative (SBTi) Net-Zero Standarddal, amelyhez a kiskereskedő a 2020-as kibocsátást veszi alapul.
A kiskereskedő az ENSZ célkitűzéseinek megfelelően 2040-re a Scope 1 és 2 hatókörben, 2050-re pedig a Scope 3 hatókörben törekszik nettó zéró kibocsátást elérni.
„Fenntartható és egészséges termékeket kívánunk kínálni a vásárlóknak, úgy, hogy közben ügyelünk a termékek elérhetőségére és megfizethetőségére” – mondta el Jan Ernst de Groot, az Ahold Delhaize fenntarthatósági vezetője.
„Elkötelezettségünk a jövő nemzedékének szól és továbbra is vezető szerepet vállalunk a fenntarthatóbb élelmiszerrendszerre való átállásban. Büszkék vagyunk az olyan élharcosokra, mint az Albert Heijn, amelynek példája nem csupán az Ahold Delhaize csoportba tartozó, de az ágazat más márkái is számára is inspiráló a fenntarthatóságért való cselekvés újabb szintre emelése kapcsán.”
Az Ahold Delhaize szerint az olyan kulcsfontosságú tényezők, mint a beszállítók és a gazdálkodók, a kis szénlábnyomú termékek, valamint a vásárlói elkötelezettség és tudatosság teszik lehetővé a Csoport számára az egyéb közvetett kibocsátások (Scope 3) csökkentését.
A vállalat törekszik arra, hogy beszállítóit a kibocsátás csökkentésére, ezáltal az állattenyésztés, a nyersanyagbeszerzés, az erdőirtás csökkentése, a feldolgozás, az élelmiszer-hulladék csökkentése, valamint a csomagolás és a szállítás terén folyó fejlesztések felgyorsítására ösztönözze.
Az Ahold Delhaize hozzátette, hogy a vásárlók hűségprogramokon és kedvezményeken keresztüli jutalmazása, a vegán és vegetáriánus lehetőségek bővítése, valamint a vásárlók számára elérhető termékinformációk szintjének emelése a fenntarthatóbb döntések irányába mozdíthatja őket.
Kapcsolódó cikkeink
Elismerték az újrahasználható alsónemű fejlesztését
Napjainkban, az idősebb korosztály növekvő arányával, illetve az egészségtudatosság erősödésével,…
Tovább olvasom >A K&H Csoport elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék Díjat
A K&H Csoport 2025-ben elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >