A Cerbona Kft. a vegán élelmiszerek piaca felé nyit
A Cerbona Élelmiszergyártó Kft. megjelent a vegán élelmiszerek piacán, amelytől a következő években érdemi, évi mintegy 100 millió forint többletbevételt remél.

Megjelent a vegán élelmiszerpiacon a Cerbona
A cég az MTI megkeresésére közölte: a vegánizmus a várakozásokat meghaladó ütemben nyer teret Európában, a trend Magyarországon is egyértelműen tapasztalható, a vegán élelmiszerek piaca folyamatosan bővül. Erra reagálva kezdték el vegán termékcsaládjuk fejlesztését.
Az MTI érdeklődésére ismertették: többlépcsős fejlesztési folyamatot hajtottak végre, amelyre több mint 10 millió forintot fordítottak. Jelenleg müzliszeletek, rizskásák, granolák és fehérjeszeletek találhatók a vegán termékcsaládban, de a portfolió bővülhet a piaci igények függvényében.
Az alapanyagokat minden esetben igyekeznek Magyarországról beszerezni, azonban az itt nem termesztett összetevőket külföldről vásárolják – közölték. Hozzátették, hogy a beszerzésnél kiemelkedő szerepet kap a magas minőség is.
A cég a vegán termékek döntő részét fehérvári üzemében gyártja. Az új termékcsalád bevezetése még zajlik, teljes termékportfóliójuknak jelenleg még csak kis részét teszi ki. A gluténmentes termékek sikereit alapul véve ebben a funkcionális kategóriában is érdemi növekedéssel kalkulál a társaság.
A Cerbona hazai piacvezető müzliszelet-gyártóként 1988 óta készít egyedi fejlesztésű termékeket székesfehérvári üzemében. A vállalat termékei a világ 28 országában vannak jelen, a környező országokon túl például a Baltikumban és Japánban is.
A nyilvános cégadatok szerint a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. 2020-ban 4,23 milliárd forint nettó árbevétel mellett 178 millió forint nyereséget ért el, míg 2019-ben 4,34 milliárd forint nettó árbevétel után 237 milliós adózott eredményt realizált. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Néha majd főétkezünk!
A snackelést cikkünk elsősorban a paradigmaváltásra számítók szemszögéből vizsgálja. A…
Tovább olvasom >Globális és egyedi döntések is kellenek a klímaváltozás mérsékléséhez
Globális és egyedi döntések is szükségesek a klímaváltozás mérsékléséhez, kis…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >