A Cerbona Kft. a vegán élelmiszerek piaca felé nyit
A Cerbona Élelmiszergyártó Kft. megjelent a vegán élelmiszerek piacán, amelytől a következő években érdemi, évi mintegy 100 millió forint többletbevételt remél.

Megjelent a vegán élelmiszerpiacon a Cerbona
A cég az MTI megkeresésére közölte: a vegánizmus a várakozásokat meghaladó ütemben nyer teret Európában, a trend Magyarországon is egyértelműen tapasztalható, a vegán élelmiszerek piaca folyamatosan bővül. Erra reagálva kezdték el vegán termékcsaládjuk fejlesztését.
Az MTI érdeklődésére ismertették: többlépcsős fejlesztési folyamatot hajtottak végre, amelyre több mint 10 millió forintot fordítottak. Jelenleg müzliszeletek, rizskásák, granolák és fehérjeszeletek találhatók a vegán termékcsaládban, de a portfolió bővülhet a piaci igények függvényében.
Az alapanyagokat minden esetben igyekeznek Magyarországról beszerezni, azonban az itt nem termesztett összetevőket külföldről vásárolják – közölték. Hozzátették, hogy a beszerzésnél kiemelkedő szerepet kap a magas minőség is.
A cég a vegán termékek döntő részét fehérvári üzemében gyártja. Az új termékcsalád bevezetése még zajlik, teljes termékportfóliójuknak jelenleg még csak kis részét teszi ki. A gluténmentes termékek sikereit alapul véve ebben a funkcionális kategóriában is érdemi növekedéssel kalkulál a társaság.
A Cerbona hazai piacvezető müzliszelet-gyártóként 1988 óta készít egyedi fejlesztésű termékeket székesfehérvári üzemében. A vállalat termékei a világ 28 országában vannak jelen, a környező országokon túl például a Baltikumban és Japánban is.
A nyilvános cégadatok szerint a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. 2020-ban 4,23 milliárd forint nettó árbevétel mellett 178 millió forint nyereséget ért el, míg 2019-ben 4,34 milliárd forint nettó árbevétel után 237 milliós adózott eredményt realizált. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: stagnált az ipari termelés márciusban
2025 márciusában az ipari termelés volumene az előző év azonos…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 6,2 százalékkal emelkedtek
2025 márciusában az ipari termelői árak átlagosan 7,3 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >