A Cerbona Kft. a vegán élelmiszerek piaca felé nyit
A Cerbona Élelmiszergyártó Kft. megjelent a vegán élelmiszerek piacán, amelytől a következő években érdemi, évi mintegy 100 millió forint többletbevételt remél.

Megjelent a vegán élelmiszerpiacon a Cerbona
A cég az MTI megkeresésére közölte: a vegánizmus a várakozásokat meghaladó ütemben nyer teret Európában, a trend Magyarországon is egyértelműen tapasztalható, a vegán élelmiszerek piaca folyamatosan bővül. Erra reagálva kezdték el vegán termékcsaládjuk fejlesztését.
Az MTI érdeklődésére ismertették: többlépcsős fejlesztési folyamatot hajtottak végre, amelyre több mint 10 millió forintot fordítottak. Jelenleg müzliszeletek, rizskásák, granolák és fehérjeszeletek találhatók a vegán termékcsaládban, de a portfolió bővülhet a piaci igények függvényében.
Az alapanyagokat minden esetben igyekeznek Magyarországról beszerezni, azonban az itt nem termesztett összetevőket külföldről vásárolják – közölték. Hozzátették, hogy a beszerzésnél kiemelkedő szerepet kap a magas minőség is.
A cég a vegán termékek döntő részét fehérvári üzemében gyártja. Az új termékcsalád bevezetése még zajlik, teljes termékportfóliójuknak jelenleg még csak kis részét teszi ki. A gluténmentes termékek sikereit alapul véve ebben a funkcionális kategóriában is érdemi növekedéssel kalkulál a társaság.
A Cerbona hazai piacvezető müzliszelet-gyártóként 1988 óta készít egyedi fejlesztésű termékeket székesfehérvári üzemében. A vállalat termékei a világ 28 országában vannak jelen, a környező országokon túl például a Baltikumban és Japánban is.
A nyilvános cégadatok szerint a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. 2020-ban 4,23 milliárd forint nettó árbevétel mellett 178 millió forint nyereséget ért el, míg 2019-ben 4,34 milliárd forint nettó árbevétel után 237 milliós adózott eredményt realizált. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >Tállai András: Az élelmiszeripar 2023 kivételével minden évben tudott előre lépni
Az élelmiszeripar 2023 kivételével minden évben tudott előre lépni, tavaly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >