A Carrefour máris bevezette saját visszaváltási rendszerét: íme, a tapasztalatok
A Carrefour elindította saját visszaváltási rendszerét 150 Carrefour City üzletben Párizsban, együttműködésben a Coca-Cola, a Heineken és a Citeo vállalatokkal.
A lépés célja, hogy ösztönözze az vásárlókat az egyszer használatos csomagolás környezeti hatásainak csökkentésére – fejti ki a cég az ESM-nek,
A Carrefour City üzletek öt terméket kínálnak újrahasználható üvegcsomagolásban: Coca-Cola Regular (1L), Coca-Cola Without Sugar (1L); szénsavas ásványvíz (1L); szénsavmentes ásványvíz (1L) és Gallia sör (33 cl).
A vásárlók mostantól visszavihetik ezeket az üres üvegeket az 150 üzlet egyikébe, és visszakaphatják az üvegért járó betétet (0,20 eurót a nagy üvegekért, 0,10 eurót a kicsikért).
„Az üvegeket visszavisszük a raktárba, majd elküldjük a partnerek gyáraiba, ahol azokat megmossák, újratöltik, majd visszakerülnek a polcokra”
– fogalmaz a cég.
Bővítési tervek
A Carrefour célja, hogy jövőre kiterjessze a visszaváltási rendszert új régiókra, és 2026-ra 500 üzletet szereljen fel a rendszerrel.
Az újrahasznosított üveg akár 51% vizet, 76% CO2-t és 79% energiát is megtakarít, az ADEME szerint.
Alexandre Bompard, a Carrefour Group elnök-vezérigazgatója elmondta:
„A használt csomagolóanyag mennyiségének csökkentése az ügyfeleink alapvető elvárása, egy komoly környezeti követelmény és igazi kihívás az iparágunk számára. Az újrafelhasználásra vonatkozó betéti programunk elindításával gyorsítani és fokozni szeretnénk azokat az elkötelezettségeinket, amelyeket a Carrefour 2026 terv részeként tettünk. Ezzel a tervvel azt szeretnénk bebizonyítani, hogy létezik egy gazdasági modell, és meg akarjuk győzni partnereinket, hogy kövessenek minket.”
Projektpartnerek
A Coca-Cola France ‘A világ hulladék nélkül’ stratégiájának részeként elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ig 100% -ban begyűjti a piacról származó tartályokat újrahasznosításra vagy újrafelhasználásra.
Mickaël Vinet, a Coca-Cola France elnöke hozzátette:
„2022-ben mi voltunk az első cég, amely 100% -ban újrafelhasználható üvegben kínálta termékportfólióját kávézókban, hotelekben és éttermekben. Több éve kezdeményezéseket indítunk újrafelhasználás fejlesztése érdekében a forgalmazásban. Ma örömmel jelentjük be, hogy ez a együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy egy újabb lépést tegyünk előre, és lehetővé tegye a fogyasztók számára, hogy ikonikus márkánkat újrafelhasználható formátumban találják meg a párizsi Carrefour City üzletek polcain.”
Pascal Gilet, a Heineken France elnöke, elmondta, hogy a vállalat büszke részese ennek a kezdeményezésnek más szereplők mellett.
Gilet hozzátette:
„Csomagolásunk a kibocsátásaink fő tétele (40%), ezért körkörös gazdaság megtakarításuk elengedhetetlen a dekarbonizációs céljaink eléréséhez.”
A cég franciaországi kávézókban, hotelekben és éttermekben forgalmazott tételeinek már mintegy 82%-a újrafelhasználható csomagolásban kerül a polcokra.
Kapcsolódó cikkeink
Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >További cikkeink
BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Ezekből a RevoCupokból ihatunk idén
Több mint 400 mű érkezett a VÍZió nevű grafikai pályázatra,…
Tovább olvasom >