A Carrefour máris bevezette saját visszaváltási rendszerét: íme, a tapasztalatok
A Carrefour elindította saját visszaváltási rendszerét 150 Carrefour City üzletben Párizsban, együttműködésben a Coca-Cola, a Heineken és a Citeo vállalatokkal.

A fogyasztók részéről mutatkozott igény a rendszerre
A lépés célja, hogy ösztönözze az vásárlókat az egyszer használatos csomagolás környezeti hatásainak csökkentésére – fejti ki a cég az ESM-nek,
A Carrefour City üzletek öt terméket kínálnak újrahasználható üvegcsomagolásban: Coca-Cola Regular (1L), Coca-Cola Without Sugar (1L); szénsavas ásványvíz (1L); szénsavmentes ásványvíz (1L) és Gallia sör (33 cl).
A vásárlók mostantól visszavihetik ezeket az üres üvegeket az 150 üzlet egyikébe, és visszakaphatják az üvegért járó betétet (0,20 eurót a nagy üvegekért, 0,10 eurót a kicsikért).
„Az üvegeket visszavisszük a raktárba, majd elküldjük a partnerek gyáraiba, ahol azokat megmossák, újratöltik, majd visszakerülnek a polcokra”
– fogalmaz a cég.
Bővítési tervek
A Carrefour célja, hogy jövőre kiterjessze a visszaváltási rendszert új régiókra, és 2026-ra 500 üzletet szereljen fel a rendszerrel.
Az újrahasznosított üveg akár 51% vizet, 76% CO2-t és 79% energiát is megtakarít, az ADEME szerint.
Alexandre Bompard, a Carrefour Group elnök-vezérigazgatója elmondta:
„A használt csomagolóanyag mennyiségének csökkentése az ügyfeleink alapvető elvárása, egy komoly környezeti követelmény és igazi kihívás az iparágunk számára. Az újrafelhasználásra vonatkozó betéti programunk elindításával gyorsítani és fokozni szeretnénk azokat az elkötelezettségeinket, amelyeket a Carrefour 2026 terv részeként tettünk. Ezzel a tervvel azt szeretnénk bebizonyítani, hogy létezik egy gazdasági modell, és meg akarjuk győzni partnereinket, hogy kövessenek minket.”
Projektpartnerek
A Coca-Cola France ‘A világ hulladék nélkül’ stratégiájának részeként elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ig 100% -ban begyűjti a piacról származó tartályokat újrahasznosításra vagy újrafelhasználásra.
Mickaël Vinet, a Coca-Cola France elnöke hozzátette:
„2022-ben mi voltunk az első cég, amely 100% -ban újrafelhasználható üvegben kínálta termékportfólióját kávézókban, hotelekben és éttermekben. Több éve kezdeményezéseket indítunk újrafelhasználás fejlesztése érdekében a forgalmazásban. Ma örömmel jelentjük be, hogy ez a együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy egy újabb lépést tegyünk előre, és lehetővé tegye a fogyasztók számára, hogy ikonikus márkánkat újrafelhasználható formátumban találják meg a párizsi Carrefour City üzletek polcain.”
Pascal Gilet, a Heineken France elnöke, elmondta, hogy a vállalat büszke részese ennek a kezdeményezésnek más szereplők mellett.
Gilet hozzátette:
„Csomagolásunk a kibocsátásaink fő tétele (40%), ezért körkörös gazdaság megtakarításuk elengedhetetlen a dekarbonizációs céljaink eléréséhez.”
A cég franciaországi kávézókban, hotelekben és éttermekben forgalmazott tételeinek már mintegy 82%-a újrafelhasználható csomagolásban kerül a polcokra.
Kapcsolódó cikkeink
AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken:…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >