A cafeteria keret marad, a juttatás csökken
A cégek kétharmada jövőre is ugyanakkora cafeteria költségkerettel tervez, mint idén. Ez azt jelenti, hogy a kedvezményes adózású elemek esetén a dolgozók többsége ötödével kevesebb juttatásban részesül az új évben – derült ki a Sodexo Pass felméréséből.
Nincs jelentős eltérés az állami és magánszektor béren kívüli juttatási stratégiában, közel azonos mértékben (79 % állami, 72 % magán) döntöttek úgy, hogy 2010-ben nem változtatják a ráfordítás mértékét.
Jövőre a béren kívüli juttatásokat három kategóriába soroljuk: adómentes, kedvezményes adózású és normál adózású elemek. A kedvezményes adózású juttatásokat 25 % adó, míg a normál adózású elemeket 97,89 % adó sújtja. A kedvezményes körbe tartozik a melegétel utalvány, az iskolakezdési támogatás, a helyi közlekedési bérlet, az üdülési csekk és a pénztári befizetések, és olyan közkedvelt utalványok kerültek a normál adózású körbe, mint a hidegétkezési, az ajándék-, valamint a kultúra utalvány.
A változások után a cégek alapvetően három lehetőséget vettek fontolóra. Az első, hogy a munkáltató nem növeli a költségeket az előző évihez képest, és a dolgozó nettó juttatása az adó összegével csökken. A Sodexo Pass 1300 cafeteriával rendelkező cég körében készített felmérése szerint a cégek 66 %-a ezt a megközelítést tartotta a legoptimálisabb lépésnek. A cégek 16 %-a azonban úgy döntött, hogy megtartja nettó értéken az eddigi juttatást, és az adó összegének megfelelően, vagy akár afelett is növeli a költségeket. A romló gazdasági környezet hatására pedig a munkáltatók 18 %-a kénytelen csökkenteni a cafeteria mértékét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >