A Burger King és a KFC is megsértette a kereskedelmi törvényt
A Burger King és a Kentucky Fried Chicken (KFC) is megsértette a kereskedelmi törvényt, ugyanis az egyes italkategóriákban nem kínáltak alternatívákat a fogyasztóknak, közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán az MTI-vel.

Nem volt alternatíva
Ugyanakkor kiemelték, hogy mivel új, elsőként értékelt törvényi kötelezettséget szegtek meg és a jogsértéseket rövid időn belül korrigálták, a gyorsétteremláncok egyelőre nem kaptak bírságot.
A közlemény szerint a hivatal tavaly év végén indított eljárást két magyarországi gyorsétterem-franchise lánc, a KFC és a Burger King magyarországi üzemeltetőivel szemben.
A vizsgálat arra irányult, hogy a két étteremlánc eleget tesz-e a 2021 nyarán életbe lépett új kereskedelmi szabályozásnak, amely szerint a törvényben meghatározott italtípusokból (sör, üdítő- és gyümölcsital, gyümölcslé és gyümölcsnektár, valamint ásványvíz és szikvíz) a jelentős piaci erejű italgyártók termékei mellé minden vendéglátóhelynek alternatív választási lehetőséget kell biztosítania.
A GVH vizsgálata feltárta, hogy mindkét gyorsétteremlánc üzemeltetője megszegte a szabályozást. A KFC éttermeiben egyetlen nagy italgyártó termékeit kínálták az ásványvizek és a szikvizek kategóriában, a Burger King éttermekben pedig, ugyanezen kategória mellett, a gyümölcslevek és gyümölcsnektárok termékcsoportjaiban sem volt megfelelő a választék.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanairrel szemben
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanairrel szemben,…
Tovább olvasom >Újabb vizsgálatot indított a GVH a Booking.com szállásfoglaló platform ellen
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >