A Budweiser továbbra is a legnépszerűbb sörmárka
A BrandZ elkészítette a tavalyi év legnépszerűbb sörmárkáinak listáját, amelyet ismét a Budweiser vezet.
A BrandZ felmérése szerint a fogyasztók világszerte egyre inkább az étkezések kellékének tekintik a sört a bor helyett, emellett a válság is ráerősít az otthoni fogyasztásra. A nehezebb anyagi helyzetre a gyártóknak is reagálnia kellett, hiszen a forgalom alakulását – elsősorban az Egyesült Királyságban – a kereskedők akciói határozták meg.
A márkák egy jelentős fogyasztói réteg számára felcserélhetővé váltak, de az innovációt értékelték a vásárlók. Ezt mutatja, hogy a Molson Coors „otthoni söre” komoly sikert aratott az alacsony hőmérséklet aktivátorával. A technológia segítségével a sör rendkívül alacsony hőmérsékleten is felszolgálható, az észak-Amerikából elinduló divat mostanra Európában is megvetette a lábát.
Az elosztási hálózat bonyolultsága, valamint a változó helyi ízlések miatt gyakorlatilag csak a Budweiser és a Stella Artois tekintheti magát globális sikermárkának. A Budweiser, a „sörök királya” egyébként az előző évhez képest előre lépett egyet és ismét megszerezte az első helyet testvére, a Bud Light elől.
Top sörmárkák, 2010
1. Budweiser
2. Bud Light
3. Heineken
4. Corona
5. Skol
6. Stella Artois
7. Guinness
8. Miller Lite
9. Brahma
10. Beck’s
Ugyanakkor a fogyasztás csökkentésével párhuzamosan a vásárlói kör egy része válogatósabb lett, ennek köszönhetik javuló eredményüket az olyan, magasabb árfekvésű márkák, mint a Corona és a Miller Light. A Heinekent az amerikai import segítette, a Guiness pedig a nehéz írországi helyzet ellenére is 9 százalékot javított. A gyártók a tavalyi évben új, gyümölcsös ízekkel, illetve alacsonyabb alkoholtartalmú sörökkel jelentkeztek, figyelemmel arra, hogy egyre több a női sörfogyasztó. Ugyanakkor a vállalatoknak ügyelniük kell arra, hogy a „női sörökkel” ne zavarják meg a régebben bevezetett light termékcsalád sikerét, amely főként a fiatal férfiaknak köszönhető – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >